یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

آموزش فتوشاپ یا لایت روم ؟

انتشار 28 بهمن 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

یک سؤال رایج که ممکن است اغلب در ذهن افراد به خصوص عکاسان به وجود آید مربوط به مقاسیه فتوشاپ و لایت روم است ، بسیاری از مبتدیان در زمینه عکاسی تفاوت های بین لایت روم و فتوشاپ را نمی دانند. در مقاله های آموزش فتوشاپ در اصفهان  و  آموزش لایت روم(Lightroom) در اصفهان به معرفی این دو ابزار حرفه ای پرداختیم و اما در این مقاله ، به مقاسیه فتوشاپ و لایت روم میپردازیم تا انتخاب را برای عزیزان راحت تر کنیم.

شباهت های نرم افزارها:

p&l

هر دو برنامه کار مشابهی را  که اساساً ویرایش تصاویر است را انجام می دهند ،  نحوه عملکرد آنها در مورد انجام این کار و همچنین نحوه استفاده شما در هر برنامه کاملاً متفاوت است . هر دو قادر به دستیابی به انواع فایل های مختلف مانند: JPEG ، PNG ، TIFF و ، RAW هستند. در حقیقت ، هر دو فتوشاپ و لایت روم از موتور پردازش Adobe Camera Raw (ACR) برای رسیدگی به پرونده های RAW استفاده می کنند. بنابراین ، می توانید هنگام انجام کارهایی مانند تنظیم شعاع ، کار با منحنی ها و تصحیح تحریف لنزها ، شاهد کنترل های مشابه و گزینه های ویرایش در هر دو برنامه باشیدهر دو برنامه همچنین مجموعه گسترده ای از ابزارهای ویرایش و دستکاری را در اختیار شما قرار می دهند که ویرایش های اساسی مانند برش و  تغییرات پیشرفته مانند کار با  منحنی های و فیلترها می باشد. در هر دو برنامه انواع جلوه های داخلی را پیدا خواهید کرد که به شما امکان می دهد فوراً ویرایش ها و سبک هایی مانند سیاه و سفید و سایر سبک های هنری را اعمال کنید. این دو برنامه ویرایشگرهای تصویر کاملاً قدرتمند هستند.

تفاوت شماره 1: نحوه ذخیره و مدیریت فایل

lightroomvscaptureone-620x350

یكی از مهمترین تفاوت های لایت روم با فتوشاپ این است كه در لایت روم تمام تغییراتی که شما اعمال می کنید در پرونده جداگانه ای به نام Catalog نگهداری می شود ، هنگامی که شما نوعی ویرایش  را اعمال می کنید ، لایت روم در واقع تغییرات را در یک پایگاه داده نگه می دارد ، در حالی که تصویر اصلی دست نخورده باقی میماند و می توانید هر زمان برگردید و دوباره عکس را ویرایش کنید. هنگامی که تصویری مانند فایل JPG ، PNG یا RAW را در فتوشاپ ویرایش می کنید ، همیشه روی پرونده اصلی خود کار می کنید ، مگر اینکه یک نسخه را به عنوان فایل PSD Photoshop که معمولاً اندازه آن چند ده مگابایت است ذخیره کنید. این پرونده PSD شامل تمام تغییراتی است که در یک عکس ایجاد شده است و برای به اشتراک گذاشتن یک تصویر مشخص باید در یک فرمت نهایی مانند JPG ، PNG و غیره ذخیره شود .

تفاوت شماره 2: ابزارهای و امکانات ویرایش

p&l

اگر بخواهیم لایت روم و فتوشاپ را از نظر ابزارهای وامکانات ویرایش مورد بررسی قراردهیم باید بگوییم  که  لایت‌روم بسیاری از ابزارهایی که  در فتوشاپ موجود است را دارد و کار و اعمال این ابزارها حتی از فتوشاپ‌ هم ساده‌تر و راحت تراست. اما فتوشاپ برای اعمال برخی اصلاح‌ها و جلوه‌های خاص بهتر است در واقع متخصص تر است مانند قابلیت ایجاد «Layer» یا همان لایه ، که باید اعتراف کرد سهم بزرگی در ویرایش عکس های حرفه‌ای دارند. درحالی که در لایت روم امکان ایجاد لایه وجود ندارد و همه چیز مستقیماً بر روی عکس اعمال می‌شود. از طرفی دیگر لایت روم امکان اعمال تغیرات و اصلاحات ساده را به راحتی فراهم می‌کند، درحالی که در فتوشاپ برای اعمال همین تغیرات و اصلاحات ساده باید گام‌های زیادی طی کرد.

تفاوت شماره 3: انجام کارهای مختلف روی چندین عکس

3

گاهی اوقات عکاسان مجبورند همزمان زوی چندین عکس کار کنند، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های لایت روم نسبت به فتوشاپ این است که لایتروم می‌تواند ده‌ها کار را همزمان روی هزاران عکس انجام دهد، برخلاف فتوشاپ که در اغلب اوقات می‌تواند نهایتاً روی یک یا چند عکس کار کند که ما آن را ویرایش دسته‌ای یا Batch Processing می‌نامیم.

ما در شرکت پدیده تجارت علاوه بر برگزاری کلاسهای آموزش فتوشاپ در اصفهان و آموزش لایت روم در اصفهان به صورت کارگاهی و پروژه محور علاوه بر بیان مفاهیم اصلی به مقایسه هر دو نرم افزار و بیان تفاوت های آنها می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین گزینه را برای کار خود انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

تاثیر طراحی سایت و شبکه های اجتماعی در افزایش مشتری تاثیر طراحی سایت و شبکه های اجتماعی در افزایش مشتری مقالات برندینگ

پدیده تجارت

08 اسفند 1395

بهترین ابزار ساخت بازی های ویدئویی  کدامند ؟ بهترین ابزار ساخت بازی های ویدئویی کدامند ؟ مقالات موبایل

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

چگونه در اندروید استودیو، Toolbar سفارشی طراحی کنیم؟ چگونه در اندروید استودیو، Toolbar سفارشی طراحی کنیم؟ مقالات موبایل

پدیده تجارت

23 اردیبهشت 1397

3 نکته در مورد شرکت های طراحی سایت در اصفهان که باید بدانید! 3 نکته در مورد شرکت های طراحی سایت در اصفهان که باید بدانید! مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

04 تیر 1397

آموزش طراحی سایت در اصفهان به روش پدیده تجارت آموزش طراحی سایت در اصفهان به روش پدیده تجارت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

21 خرداد 1396

جدید ترین فناوری های سئو 2021 جدید ترین فناوری های سئو 2021 مقالات سئو

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

الزامات طراحی قالب گرافیکی سایت الزامات طراحی قالب گرافیکی سایت مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

19 دی 1396

سئو و بهینه سازی وب سایت سئو و بهینه سازی وب سایت مقالات سئو

پدیده تجارت

07 تیر 1396

چگونه در اینستاگرام پیج تجاری بسازیم ؟ چگونه در اینستاگرام پیج تجاری بسازیم ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

28 فروردین 1399

9 روش افزایش فروش به صورت آنلاین چیست؟ 9 روش افزایش فروش به صورت آنلاین چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

بک لینک (Backlink) چیست؟ بک لینک (Backlink) چیست؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

19 بهمن 1396

چه نکاتی باعث می شوند وبسایت فروشگاهی موفقی داشته باشیم؟ چه نکاتی باعث می شوند وبسایت فروشگاهی موفقی داشته باشیم؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

23 مرداد 1397

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها