یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

تولید محتوا چیست (Content Production) ؟

انتشار 07 خرداد 1396
دیدگاه ها دیدگاه‌ها برای تولید محتوا چیست (Content Production) ؟ بسته هستند
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

از زمانی که اینترنت وارد زندگی بشر شد، تغییرات بسیار زیادی در زندگی ایجاد کرد. برای مثال حالا می توانید از هر جایی که اینترنت در دسترس باشد، هر وسیله ای را که بخواهید، بخرید و در هر جایی که بخواهید تحویل بگیرید یا با فردی در قاره ای دیگر بدون ثانیه ای تاخیر صحبت کنید. بستر اینترنت به قدری عظیم است که شغل های ما را شدیدا تحت تاثیر قرار داده، به شکلی که برخی شغل ها به لطف اینترنت کلا از بین رفت اند و از آن طرف تخصص ها و شغل های کاملا جدیدی نیز به وجود آمده.

 

این روز ها عنوان شغلی تولید محتوا یا تولید محتوای دیجیتال زیاد شنیده می شود و معمولا برای خیلی ها سوال به وجود می آید که این دیگر چه شغلیست. در این مطلب همراه پدیده تجارت باشید تا با این تخصص بیشتر آشنا شوید.

 

دنیای امروز ما دنیای اطلاعات و محتوا است. برای این که بیشتر این را درک کنید بهتر است این سوال را از خود بپرسید که تلفن همراه شما در هر ثانیه چه چیزی به شما نشان می دهد؟ مسلما خیلی چیز های متنوع و گوناگون، ولی بالاخره تمام آنها به نوعی محتوا است. حتما با فیسبوک آشنایی دارید. فکر می کنید چرا این سایت در این حد موفق است؟ زیرا بستری ایجاد کرده برای تمام مردم دنیا که به تولید محتوای شخصی بپردازند. هر مطلبی که شما در پیج فیسبوک خود به اشتراک می گذارید باعث پیشرفت این شبکه اجتماعی می شود، زیرا شما به محتوای آن افزوده اید، در نتیجه به کاربران آن. زیرا ممکن است فردی در اینترنت به دنبال محتوایی بگردد و آن را در پیج شما در فیسبوک بیابد و به همین دلیل عضو فیسبوک شود.

 

درباره ی تمام شبکه های اجتماعی، همین قواعد حاکم است. شبکه های اجتماعی به کنار، وقتی شما هر سایتی را باز می کنید با حجمه ای از محتوا رو به رو می شوید. این محتوا می تواند به صورت عکس، متن، ویدئو با هر چیز دیگری باشد. در واقع به این نتیجه می رسیم که هر کسی که از اینترنت استفاده می کند به نحوی مستقیم یا غیر مستقیم در تولید محتوا و این چرخه ی عظیم تبادل اطلاعات شریک است.

 

حالا می رسیم به تخصص تولید محتوا. فردی که به عنوان متخصص تولید محتوا کار می کند، برای سایت یا شبکه اجتماعی ای مثل اینستاگرام مطلب می نویسد، ممکن است کار گرافیکی انجام دهد یا ویدیو و تیزر بسازد. ولی مهم ترین بخش کار او تجزیه و تحلیل است. او باید بداند کاربر به دنبال چه چیزی می گردد و در همان رابطه به تولید محتوا بپردازد. معمولا در هر زمینه ای که فعالیت کنید حتما رقبایی هم دارید. این رقبا نیز تجزیه و تحلیل های خود را دارند و این کارشناس تولید محتوای شماست که باید با روش های خاصی به نام SEO شما را پیشتاز نگاه دارد.

 

هدف کار او کسب درآمد برای کسب و کاری است که در آن کار می کند. در این راه باید درباره ی علوم مختلفی اطلاعات داشته باشد، برای مثال علم روانشناسی و رنگ شناسی برای گذاشتن هر پستی در اینستاگرام باید در هم درآمیزند. شاید برایتان جالب باشد که عکس هایی با طیف خاصی از رنگ ها خیلی بیشتر از دیگر رنگ ها لایک و کامنت می گیرند. و یا مثلا رنگ قهوه ای باعث جلب اطمینان کاربر می شود. و یا استفاده از جملاتی که لایک و یا کامند در آنها استفاده شده باشد برای کپشن عکس باعث رشد بسیار زیال لایک ها و کامنت هایی می شود که مخاطب برای شما می گذارد!

 

بسیاری موارد وجود دارند که در این مقوله باید به آنها توجه کرد که بخش اعظمی از آن در مفهومی به نام SEO خلاصه شده که اگر ما را دنبال کرده باشید حتما مفهومش را خوب می شناسید.

 

اما ما در شرکت پدیده تجارت به عنوان یکی از شرکتهای رسمی در زمینه آموزش تولید محتوا دیجیتالی در اصفهان و شهرهای دیگر کشور عزیزمان قادریم با استفاده از مربیان حرفه ای اصول تولید محتوا را به شما عزیزان آموزش بدهیم.برای شرکت در کلاسهای آموزش تولید محتوا در اصفهان لطفا با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

طراحی موشن گرافیک در اصفهان طراحی موشن گرافیک در اصفهان مقالات برندینگ

پدیده تجارت

20 آذر 1396

Bootstrap چیست و کاربردهای آن در کجاست؟ Bootstrap چیست و کاربردهای آن در کجاست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

03 مرداد 1397

مزایای بازاریابی محتوا چیست؟ مزایای بازاریابی محتوا چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

18 فروردین 1399

API چیست و چه کاربردهایی دارد؟ API چیست و چه کاربردهایی دارد؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 فروردین 1401

تکنیک Content First در طراحی سایت تکنیک Content First در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

معیارهای شرکت طراحی سایت حرفه ای معیارهای شرکت طراحی سایت حرفه ای مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

17 خرداد 1396

تفاوت پنل ارسال اس ام اس با تبلیغات وایبری تفاوت پنل ارسال اس ام اس با تبلیغات وایبری مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

22 اسفند 1393

روش های کسب درآمد از اینستاگرام روش های کسب درآمد از اینستاگرام مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

22 تیر 1396

طراحی نرم افزارهای اندروید در اصفهان طراحی نرم افزارهای اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

19 آذر 1396

روش های پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟ روش های پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

24 خرداد 1396

طراحی سایت با انگولار(angular js) طراحی سایت با انگولار(angular js) مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

06 خرداد 1399

بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ ) چیست ؟ بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ ) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

17 فروردین 1399

دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها برای تولید محتوا چیست (Content Production) ؟ بسته هستند