یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

انتشار 12 تیر 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

دیجیتال مارکتینگ چیست مفهوم جدیدی نیست، بلکه از چند دهه پیش به عنوان زیر مجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و تبلیغات شناخته می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ از اینترنت و از طریق کانال هایی مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل، وبلاگ ها و … برای معرفی کسب و کار یا محصول شما استفاده می‌کند. در صنعت دیجیتال مارکتینگ عنوان های شغلی متعددی وجود دارد.؛ بازاریاب شبکه های اجتماعی، تولید کننده محتوا، کارشناس سئو و … . همه این عنوان‌های شغلی مهارت هایی را نیاز دارند که برای بهینه سازی استراتژی های آنلاین شما کارایی دارد.

بنابراین در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی ابزارهای مفید دیجیتال مارکتینگ بپردازیم:

ایمیل مارکتینگ:

ایمیل مارکیتنگ یکی از قدیمی‌ترین روش های بازاریابی دیجیتال است که همه از وجود آن اطلاع دارند. امروزه هر کسی یک اکانت ایمیل دارد و هزاران ایمیل اسپم دریافت می کند. ایمیل هایی که سعی دارند چیزی را به شما بفروشند. در صورتی که شما روش انجام صحیح ایمیل مارکیتگ را بلد نباشید ارسال ایمیل های انبوه هیچ وقت برای شما جوابگو نخواهد بود.

روش های صحیح  و از پیش تعریف شده ای برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد که تاثیر گذار‌ترین روش ها برای انجام آن است. در غیراین صورت ایمیل های تجاری شما به راحتی اسپم می شوند. قبل از اینکه شروع به ارسال ایمیل های تجاری کنید باید اطمینان حاصل کنید که کاربران شما مایل به دریافت ایمیل های شما هستند.

اگر چه ایمیل مارکتینگ تاثیر معجزه آمیز خودش را در سالهای اخیر از دست داده است، اما هنوز یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارهای آنلاین مانند آمازون، فیس بوک و بقیه شرکت‌های مشهوری است که هنوز از آن استفاده می‌کنند تا مشتریان قبلی خود را به سایت بازگردانند.

بازاریابی محتوا و تولید محتوا

این دو، تکینک های بازاریابی هستند که با ایجاد محتوایی که به صورت پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک، کتاب های الکترونیک، یادداشت و ویدئو متشر می شوند سر و کار دارند. این محتواها به مردم کمک می‌کنند که به برند شما علاقه بیشتری پیدا کنند. به عنوان مثال: اگر شما یک شرکت ساختمانی داشته باشید، باید محتواهای باکیفیتی در وب سایت خود منتشر کنید که به مخاطبین شما کمک کند تا بفهمند شما چگونه کار می کنید، چه خدماتی به مشتریانتان می دهید و مزیت‌های رقابتی شما نسبت به همکاران خود چیست؟

محتوا یکی از اصلی‌ترین ارکان موفقیت یک وب سایت است. محتواهای جدید و مهیج کاربر را تحت تاثیر قرار می‌دهد  تا بار دیگر به وب سایت شما مراجعه کند. به خاطر داشته باشید استفاده از متون کپی شده، اعتبار وب سایت شما را کاهش می‌دهد.

سئو ( بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو )

سئو روش یا تکنیکی است که متخصصان دیجیتال مارکتینگ از آن برای بهبود نمایش وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل یا یاهو استفاده می کنند. با استفاده از ابزارهای مناسب سئو، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای هر کسی که موضوع مرتبط با وب سایت شما را جستجو می کند، نمایش داده می شود. برای مثال اگر شخصی به دنبال شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان می گردد شرکت پدیده تجارت در لیست نتایج جستجو نمایش داده می شود.

انتخاب کلمات کلیدی صحیح یکی از تکنیک های سئو است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه بیشتر مردم وب سایت های شبکه های اجتماعی را می شناسند. وب سایت هایی مانند فیس بوک، توییتر،  اینستاگرام و لینکدین. روش های زیادی در بازاریابی شبکه های اجتماعی به کار گرفته می شود. مثلا صفحات فیس بوک برای معرفی محصول یا خدمات کسب و کار ایجاد می شوند. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید برند خود را به مخاطبینتان معرفی کنید.

طبق آمار، این نوع تبلیغات در برابر تبلیغات سنتی دارای هزینه کمتر و نتیجه ای87 درصدی است.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک:

تبلیغات google adwords و همچنین تبلیغات فیس بوک مثال خوبی برای تبلغات پرداخت به ازای کلیک هستند.

گوگل تبلیغ شما را در جایی نمایش داده و درصورتی که کاربری روی تبلیغ شما کلیک کرد، مبلغ مشخصی از اعتبارحساب شما کم می کند. گوگل و فیس بوک تنها به صورت تصادفی تبلیغ شما را نمایش نمی‌دهد. بلکه آن‌ها سیستم‌های تحلیل و تصمیم گیری در اختیار دارند که به آن ها این امکان را می دهد که در وبلاگ ها یا وب سایت هایی که مخاطبانشان بیشتر به محصول یا کسب و کار شما علاقه دارند تبلیغ شما را نمایش دهد. البته درصورتی که شما خودتان از مخاطبین هدفتان آگاهی داشته باشید می توانید خودتان تعیین کنید که تبلیغ شما در کدام وب سایت ها و وبلاگ‌ها نمایش داده شود.

موبایل مارکتینگ

پیشرفت تکنولوژی غیر قابل انکار است، اما موبایل‌ها با فاصله بسیاری از سایر پلتفرم‌ها پیشی گرفته‌‌اند. یکی از عناصر بازاریابی‌های آنلاین موبایل مارکتینگ است که مزایایی همچون مطرح نبودن زمان و مکان را دارد.

موبایل مارکتینگ از طرق مختلفی مانند: پیام کوتاه، MMS، وب محور و غیره امکان پذیر است.

خودکار سازی بازاریابی

امروزه استفاده از نیروی کار زیاد برای انجام تمام فعالیت های تبلیغاتی ضروری به نظر نمی رسد. زیرا بسیاری از این فعالیت‌ها، وظایفی تکرار شونده هستند که انجام آن ها به نیروی انسانی زیادی احتیاج ندارد. بنابراین نرم افزارهای جدید می توانند به راحتی چنین کارهایی را برای شما انجام دهند. نمونه‌هایی از این خودکار سازی ها در زیر نام برده شده است:

1-پنل‌های ایمیل مارکتینگ

2-نرم افزارهای مخصوص زمان بندی پست های شبکه های اجتماعی

3-گوگل آنالیتیکس

4-ابزارهای یافتن بازار هدف که بر پایه هوش مصنوعی کار می‌کنند

5-ابزارهای سئو

می‌توان نتیجه گرفت که دیجیتال مارکتینگ نیاز اصلی هر کسب و کار است و شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، با به کارگیری ابزارهای مفید و کاربردی دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی  آنلاین موفقیت و رشد چشمگیری خواهید داشت.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

معرفی و آموزش MongoDB اصفهان معرفی و آموزش MongoDB اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

18 دی 1398

تفاوت seo  با aso تفاوت seo با aso مقالات سئو

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

دامنه ی ir یا com? دامنه ی ir یا com? مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

11 آذر 1392

برند سازی چیست ؟ برند سازی چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

31 تیر 1398

آموزش فتوشاپ یا لایت روم ؟ آموزش فتوشاپ یا لایت روم ؟ مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

28 بهمن 1398

دیجیتال مارکتر کیست ؟ دیجیتال مارکتر کیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

آموزش ساخت کلیپ برای اینستاگرام در اصفهان آموزش ساخت کلیپ برای اینستاگرام در اصفهان مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

آموزش تخصصی وردپرس اصفهان آموزش تخصصی وردپرس اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 اسفند 1398

چند ترفند برای جستجو بهتر در گوگل چند ترفند برای جستجو بهتر در گوگل مقالات سئو

پدیده تجارت

09 تیر 1397

بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟ بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

لینک سازی داخلی چیست ؟  تاثیر لینک های داخلی بر سئو لینک سازی داخلی چیست ؟ تاثیر لینک های داخلی بر سئو مقالات سئو

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها