یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

طراحی سایت اصولی به چه معناست؟

انتشار 12 تیر 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

طراحی سایت اصولی به چه معناست؟

زیبایی و طرح سایت نقش بسیاری در جذب مخاطب شما دارد. همچنین کاربرپذیر بودن آن باعث راحتی کار با آن می شود. حتی نوع رنگی که از آن استفاده می شود تاثیرپذیر است و باید در جهت اهداف و رنگ سازمانی شما از رنگ و یا رنگ های بخصوصی استفاده شود. در نظر داشته باشید که استفاده از تصاویر متناسب، با کیفیت و زیبا در کنار محصولات یا خدمات وب سایت، تاثیر زیادی در جذب مخاطبان و زیبایی وب سایت شما خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم دقیق تر و جزیی تر به این گونه موضوعات بپردازیم.

هدف از طراحی اصولی سایت چیه؟

هنگامی که سایتی طراحی مناسبی داشته باشد، علاوه بر جذب مخاطب باعث می شود که مدت زمان زیادی مخاطبان در سایت بمانند و در نتیجه تعداد کاربرانتان بیشتر می شود و بازدهی سایت شما هم افزایش خواهد یافت اما اگر طراحی سایت مناسبی نداشته باشید, ممکن است در اوایل جذب مخاطب داشته باشید ولی آن ها را حفظ نخواهید کرد و این امتیازی منفی برای کسب و کار شما محسوب می شود. سایت هایی که عناصر بصری ندارند، نمی توانند بازدیدکنندگان را حفظ کنند. تصاویر نقش زیادی در جذب مخاطب دارند که در کمتر از 5 ثانیه ایفای نقش می کنند.

طراحی ساده سایت

طراحی سایت هرچه ساده تر باشد کاربرپسندتر است. یکی از مسایلی که شرکت ها در جهت طراحی سایت همیشه جویا می شوند استفاده از المان ها و عکس هاست. هرچه ترکیبی از طراحی و عناصر بصری سایت شما ساده تر باشد وب سایت شما بیشتر مخاطبانتان را جذب می کند.

اهمیت رنگ در طراحی سایت

باید رنگ سازمانی و هدف خود را از وبسایتتان مشخص کنید و حتی مطابق با آن رنگ لوگو را انتخاب کنید. به رنگ دکمه های call to action  باید دقت کرد و از رنگ های مکمل و مثلثی باید انتخاب کرد. به طورکلی انتخاب مناسب رنگ بندی سایت در کار و حرفه ی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

تاثیر ویدیو در طراحی سایت

میزان جذب مخاطب در برابر ویدیو به نسبت عکس خیلی بیشتر است و تا جایی که می توانید از فیلم استفاده کنید. مطابق آمارها میزان بازدید از ویدیو روز به روز بیشتر می شود. با مشاهده ی ویدیوهای طراحی شده توسط تیم پدیده در بخش ویدیو مارکتینگ مشاغل و یا صفحه ی اینستاگرام مشاغل و کسب و کارها به این نکته پی خواهید بود.

وجود سرتیترهای جذاب

داشتن سرتیترها برای مقالات و به طور کلی عنوان های جذاب در جهت جذب مخاطب ,سئوی وبسایت و …. بسیار موثر است و همین موضوع در جهت بهتر نشان دادن وبسایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

استفاده از فونت مناسب

یکی دیگر از سوالاتی که ذهن شما را به خود مشغول می کند این است که از چه نوع فونتی باید استفاده کرد؟ مسلما استفاده از یک نوع فونت کار را راحت تر خواهد کرد اما قدرت مانور برای تایپوگرافی توسط طراح، کمتر خواهد شد. اما استفاده از چند فونت نیز باعث ایجاد ناهمانگی بین محتوای سایت خواهد شد. پس بهترین راه کار چیست؟  بهترین راه حل، استفاده از یک فونت خانوادگی (Family Font) می‌باشد که حداقل دارای 3 وزن (بولد، معمولی و باریک) باشد. این کار فضا را برای تنوع بیشتر می کند و باعث همهمه و سردرگمی مخاطبتان نمی شود.

رعایت اصول تجربه‌ی کاربری (UX)

در طراحی سایت یکی دیگر از مسایلی که باید به آن دقت کرد توجه به ارتباط راحتی که کاربر با سایت شما برقرار می کند. مخاطب باید به راحتی بتواند با سایت شما کار کند و نیاز خود را برطرف کند. کاربر پسند بودن وب سایت، دسترسی راحت به محتوای سایت، خوانا بودن محتوای وب سایت، ایجاد سلسله مراتب از محتوای وب سایت و … که هر کدام استاندارهای خاص خود را دارند، موضوعاتی هستند که باید در طراحی سایت رعایت شوند.

تیم پدیده تجارت با داشتن سابقه طولانی مدت در زمینه طراحی و توسعه وب سایت های سفارشی , فروشگاهی و …. آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما عزیزان که در ابتدای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود هستید می باشد, و همچنان بایستی به این نکته توجه کنید که:

آینده از آن کسب و کارهای آنلاین است…

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آموزش نصب وردپرس روی سی پنل آموزش نصب وردپرس روی سی پنل مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

30 آذر 1398

داستان سرایی چیست و چه کاربردی دارد؟ داستان سرایی چیست و چه کاربردی دارد؟ مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

مدل کانو (kano) چیست و چه مزایایی دارد؟ مدل کانو (kano) چیست و چه مزایایی دارد؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

05 تیر 1399

بررسی سئو و کاربرد آن بررسی سئو و کاربرد آن مقالات سئو

پدیده تجارت

21 آبان 1398

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس دراصفهان طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس دراصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

طرح کسب و کار (طرح تجاری) چیست ؟ طرح کسب و کار (طرح تجاری) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟ تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

چگونه تمامی بازدیدکنندگان را به وبسایت خود رهنمود کنیم؟ چگونه تمامی بازدیدکنندگان را به وبسایت خود رهنمود کنیم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

25 آبان 1396

آموزش مدیریت پیج اینستاگرام آموزش مدیریت پیج اینستاگرام مقالات برندینگ

پدیده تجارت

02 اردیبهشت 1399

ذخیره سازی اشیا ( Object Storage ) چیست؟ ذخیره سازی اشیا ( Object Storage ) چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

یادگیری اندروید و کسب درآمد از آن یادگیری اندروید و کسب درآمد از آن مقالات موبایل

پدیده تجارت

08 تیر 1398

ویِژگی های یک شرکت طراحی سایت خوب چیست؟ ویِژگی های یک شرکت طراحی سایت خوب چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

26 تیر 1394

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها