یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

نرخ کلیک (CTR) چیست ؟ چند نکته برای بهبود CTR

انتشار 24 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

وقتی نوبت به کسب درآمد از وب سایت می رسد ، یکی از متداول ترین سوالاتی که مخاطبان  از ما به  عنوان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان می پرسند ، نحوه افزایش CTR است.در این مقاله شما را با مفاهیمی همچون نرخ کلیک (CTR) چیست ؟ چند نکته برای بهبود CTR و مفاهیم اساسی دیگر برای بالا بردن نرخ کلیک وب سایتتان آشنا خواهیم کرد. در بازاریابی آنلاین یابه عبارتی دیجیتال مارکتینگ ، نرخ کلیک یا CTR یکی از شاخص های اساسی است که میزان عملکرد کلمات کلیدی و تبلیغات شما را ارزیابی می کند. بسیاری از مدیران وب و سئو کاران واقعاً می خواهند تبلیغات خود را بهینه کرده و درآمد خود را افزایش دهند ، اما تعداد کمی از آنها این کار را به درستی انجام می دهند. از اهمیت  آن خوب نمی توان چشم پوشی کرد چرا که نرخ کلیک برای درآمد شما حیاتی است.

ما از تیم دیجیتال مارکتینگ پدیده در اصفهان برخی از بهترین و کارآمدترین روشهای مورد استفاده ، تأیید و توصیه شده را گرد اوری کرده ایم تا با شما به اشتراک بگذاریم .بنابراین ،  نرخ کلیک (CTR)  چقدر است؟ و چگونه می توانید این معیار مهم را بهبود ببخشید؟

نگران نباشید پاسخ های لازم را در این راهنما خواهید یافت! بیایید همین حالا شروع کنیم!

 

فهرست مطالب


 

نرخ کلیک (CTR) چیست ؟

چگونه CTR را محاسبه کنیم؟

چرا CTR اهمیت زیادی دارد؟

CTR خوب چیست؟

CTR را از کجا پیگیری کنیم؟

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

چند نکته برای بهبود CTR شما

نرخ کلیک (CTR) چیست ؟

what is ctr

نرخ کلیک  (CTR) به سادگی درصدی از افراد است که در یک بازه زمانی یک یا چند  صفحه از  وب سایت شما را  مشاهده می کنند و بر روی تبلیغات خاصی (اعلان ، خبرنامه و غیره) که در صفحه ظاهر می شود کلیک می کنند که  میزان موفقیت یک تبلیغ در جذب علاقه بازدیدکنندگان را اندازه گیری می کند.

CTR برای تبلیغات پولی (اعم از گوگل یا فیس بوک) ، بازاریابی از طریق ایمیل ، اعلان های فشاری وب ، صفحات فرود ، پست های وبلاگ یا سئو اعمال می شود. هرچه میزان کلیک شما بیشتر باشد ، تبلیغ شما در ایجاد علاقه بیشتر موفق بوده است. نرخ بالای کلیک می تواند به دارندگان وب سایت کمک کند تا از طریق تبلیغات دلار از وب سایت پشتیبانی کنند.

اما مراقب باشید!

CTR بالا همیشه به معنای موثر بودن تبلیغات یا ایمیل های شما نیست. اگر تبلیغات شما به خوبی هدف قرار نگیرد ، ممکن است همه آن کلیک ها به جایی نرسد ، هزینه های زیادی برای شما صرف کنند و منجر به پیشرفت بسیار کمی برای فعالیت های بازاریابی دیجیتال شما شود.

درعوض ، شما خواهان دستیابی به CTR بالا و نرخ تبدیل خواهید بود که این نشانه اصلی هدفمند بودن ، ارزشمند بودن و مفید بودن تبلیغات شما برای مخاطبان شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چگونه در گوگل تبلیغ کنیم ؟ تبلیغات در گوگل ادورز

بیشتر بخوانید:  تبلیغات موتور جستجو (SEA) چیست؟

چگونه CTR را محاسبه کنیم؟

چگونه-CTR-را-محاسبه-کنیم؟

می توانید نرخ کلیک را با فرمول ساده زیر محاسبه کنید:

به عنوان مثال ، اگر تبلیغات آنلاین پس از 2000 بار سرویس دهی روی 100 بار کلیک شده باشد ، با ضرب آن نتیجه در 100 ، نرخ کلیک 5.0٪ را بدست می آورید.

CTR = [(100 / 2،000) x 100] = 5.0٪

نرخ کلیک برای ایمیل ها به همین ترتیب محاسبه می شود ، اما به جای مشاهده تبلیغات ارائه شده و کلیک روی آن برای یافتن CTR ، باید درصد دفعات کلیک یک گیرنده ایمیل بر روی یا پیوندهای بیشتری را در یک ایمیل ارسال کنید. وب سایت فرستنده یا سایر سایت ها.

بازاریابان ایمیل معمولاً برای محاسبه کارآیی کمپین های خود ، نرخ کلیک را با نرخ باز ، نرخ گزاف و سایر معیارها جفت می کنند.

بیشتر بخوانید : طراحی کمپین تبلیغات آنلاین چیست؟

چرا CTR اهمیت زیادی دارد؟

CTR یکی از مهمترین شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) است و معمولاً برای سنجش کارآیی انواع مبارزات بازاریابی آنلاین استفاده می شود. همانطور که در بالا گفته شد ، ممکن است با طیف گسترده ای از رسانه ها مانند تبلیغات ایمیل ، جستجوی پولی و تبلیغات نمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.از آنجا که بیشتر وب سایت ها برای جلب بازدیدکنندگان برای اقدام ساخته شده اند ، نرخ کلیک می تواند به بازاریاب های دیجیتال کمک کند تا یاد بگیرند چه عواملی موثر است.

به طور خلاصه ، نرخ کلیک به دلایل زیادی از جمله:

CTR نشان می دهد که آیا بازدیدکنندگان به عناوین تبلیغات ، عنوان ها ، توضیحات و موارد دیگر پاسخ می دهند

CTR بینش مخاطب هدف شما ، درک هدف جستجو و موارد دیگر را فراهم می کند

CTR بر عملکرد سئو و تبلیغات پولی شما تأثیر می گذارد

CTR در کیفیت تبلیغات شما در سیستم عامل های تبلیغاتی مانند Google Ads و Facebook تأثیر می گذارد.

اگر نرخ کلیک خود را نادیده بگیرید ، یک اندازه گیری ارزشمند بازاریابی دیجیتال را از جعبه ابزار خود حذف می کنید.

CTR را از کجا پیگیری کنیم؟

نرخ کلیک را از کجا پیگیری کنیم؟

نرخ کلیک برای کمپین های مختلف بازاریابی دیجیتال اعمال می شود. در زیر چند استراتژی آورده شده است که می توانید میزان کلیک را کنترل کنید.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

وقتی یک کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) را اجرا می کنید ، هر زمان که شخصی کلمه کلیدی متصل به تبلیغ شما را تایپ کند ، تبلیغ شما در نتایج جستجو ظاهر می شود. وقتی در نتیجه جستجو ظاهر می شود ، این به عنوان یک تأثیرگذاری حساب می شود.

اگر بازدیدکنندگان احساس کنند به تجارت شما علاقه مند هستند ، بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند. از این رو ، ایجاد کپی جذاب تبلیغات برای تشویق منجر به کلیک بر روی تبلیغات ضروری است. علاوه بر این ، انتخاب کلمات کلیدی مناسب به شما کمک می کند تا منجر به ارزشمندی شوید که به تجارت شما علاقه مند هستند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

هر کانال رسانه اجتماعی برنامه تبلیغاتی خاص خود را دارد. برای استفاده از تبلیغات شبکه های اجتماعی ، از بستر رسانه اجتماعی خود تحقیق کنید تا ببینید برنامه تبلیغاتی آنها چگونه کار می کند.

با استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات شما در خبرخوان های تبلیغاتی علاقه مند نشان داده می شود ، که به شما کمک می کند مشتریان بالقوه بیشتری پیدا کنید.

برای کشف برنامه های تبلیغاتی آنها ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را بررسی کنید

برای کشف برنامه های تبلیغاتی آنها ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را بررسی کنید

هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی اجرا می کنید ، هر بار که تبلیغ شما در فید کاربر ظاهر می شود ، برداشت می کنید. وقتی آنها روی آگهی شما کلیک کردند ، به تعداد کلیک شما تبدیل می شود. نظارت بر CTR از طریق این برنامه های تبلیغاتی کاملاً آسان و ساده است.

بازاریابی ایمیلی

در مبارزات بازاریابی از طریق ایمیل ، CTR به تعداد افرادی اشاره دارد که روی پیوند ایمیل شما کلیک می کنند.

CTR شما در بازاریابی از طریق ایمیل ، اطلاعات زیادی در مورد کمپین شما به تجارت شما می گوید. همچنین باید نرخ باز کردن ایمیل خود را در نظر بگیرید. نرخ باز ، زمینه بیشتری در مورد CTR شما ایجاد می کند ، زیرا می بینید که چند نفر ایمیل شما را باز می کنند در مقایسه با تعداد کلیک روی پیوند در ایمیل شما.

چگونه نرخ کلیلک خود را افزایش دهیم ؟

چگونه نرخ کلیلک خود را افزایش دهیم ؟

بهبود نرخ کلیک شما می تواند به تجارت شما کمک کند تا نرخ تبدیل را افزایش دهد و درآمد بیشتری از طریق اینترنت کسب کند. بنابراین ، چگونه می توانید CTR خود را تقویت کنید؟

مخاطبان خود را بشناسید

داشتن اولین تحقیقات دموگرافیک و اهداف موردنظر شما باید اولین قدم قبل از شروع هرگونه تبلیغات تبلیغاتی باشد. اگر شخصیت هدف خود یا حداقل مشخصات دموگرافیک آنها را درک کنید ، نیمی از کار برای شما انجام می شود.

هنگامی که تحقیقات مخاطبان خود را انجام دادید ، می توانید به سوالات اصلی زیر پاسخ دهید:

مخاطب هدف شما از چه نوع زبانی استفاده می کند؟

آنها از چه نقاط درد رنج می برند و انتظار چه چیزی را دارند؟

آیا احتمال اینکه از دسک تاپ یا موبایل خود جستجو کنند بیشتر است؟

چه چیزی بیشتر انگیزه خرید آنها را دارد؟

مناسب ترین زمان از روز یا سال که بیشتر به دنبال کسب و کار شما هستند کدام است؟

عناوین خود را بهینه کنید

اولین چیزی که هرکسی به آن توجه خواهد کرد عنوان شما است ، بنابراین آن را به زیبایی تبدیل کنید. اگر عنوان شما بلافاصله آنها را فریب نمی دهد تا کلیک کنند ، احتمالاً هیچ کاری نخواهد کرد. بنابراین ، باید مطمئن شوید که در مورد نوشتن تیتر “A-game” خود را به ارمغان می آورید.

هنگام تلاش برای تهیه یک عنوان جذاب ، این نکات زیر را بخاطر بسپارید:

آن را کوتاه و شیرین نگه دارید

روی یک پیام اصلی تمرکز کنید

در صورت امکان از کلمات کلیدی هدف در ابتدای عنوان استفاده کنید

از قلاب احساسی استفاده کنید

اعداد و زبان فوق العاده اغلب پیروز این روز هستند

عناوین مختلف را امتحان کنید

هنگامی که چندین عنوان در ذهن دارید ، آنها را در Coschedule Headline Analyzer متصل کنید ، که می تواند به شما کمک کند یک عنوان جذاب و جذاب ایجاد کنید که چشم اندازها را برای کلیک کردن ترغیب می کند.

به شما توصیه می شود که برای هر ویژگی دیجیتالی چندین عنوان مختلف بنویسید ، از جمله یک صفحه فرود ، تبلیغات PPC ، ایمیل ، تبلیغات رسانه های اجتماعی. هنگامی که در نوشتن عنوان خود سرآمد باشید ، کمترین مشکلی را خواهید داشت که مخاطبان خود را از طریق آن کلیک کنید.

محتوای جذاب ایجاد کنید

فراموش نکنید که محتوای تبلیغاتی شما قوی ترین ابزاری است که بر میزان کلیک تأثیر می گذارد.

بنابراین ، یک نسخه تبلیغاتی موثر چیست؟ باید جذاب ، از نظر احساسی جذاب و کارآمد باشد.

برخی از نکات مهم برای نوشتن کپی تبلیغاتی جذاب شامل ساده نگه داشتن آن است تا همه بتوانند به سرعت و از اعداد مستقیم و پیشنهادهای تخفیف چه در عنوان شما و چه در کپی آگهی استفاده کنند.

علاوه بر این ، مطمئن شوید که محتوای تبلیغات شما با مخاطبان شما مرتبط است و بر نیازهای آنها تأکید دارد. اگر تمایل دارید مخاطبان خود بر روی تبلیغات خود کلیک کنند ، باید یک نسخه تبلیغاتی متناسب با علایق و نیازهای آنها تهیه کنید. به همین دلیل اولین قدم مربوط به شناخت مخاطبان است.

همین امر در مورد مبارزات تبلیغاتی ایمیل شما نیز صدق می کند. هنگامی که گیرندگان ایمیل شما را باز کردند ، اکنون باید با اطلاعات لازم در ایمیل خود آنها را خیره کنید. محتوای ایمیل قوی باعث می شود تا ایمیل شما را بخوانند و بر روی مهمترین پیوندها کلیک کنند.

البته ممکن است بار اول نسخه تبلیغات خود را دقیقاً درست دریافت نکنید. با این حال ، مشکلی نخواهد بود ، به شرطی که به مرور سعی کنید نسخه خود را اصلاح کنید. هر زمان کپی تبلیغ در بازی دارید ، باید تبلیغات خود را به طور مداوم آزمایش کنید تا ترکیبات مناسب کلمات را پیدا کنید که به افزایش نرخ کلیک شما کمک می کند.

CTA قوی اضافه کنید

دکمه های دعوت به عمل شما نقشی اساسی در ایجاد ارتباط مخاطبان با محتوای شما دارند. CTA خوب می تواند مردم را به سمت کلیک بر روی تبلیغات سوق دهد ، که در نهایت میزان کلیک شما را افزایش می دهد.

همانطور که CTA شما به مخاطبان می گوید اگر آنها دکمه را بزنند چه اتفاقی می افتد ، شما نمی خواهید از CTA عمومی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تا حد امکان خاص و مرتبط با CTA خود باشید!

به عنوان مثال ، اگر می خواهید شخصی را به خرید خود وادار کنید ، CTA مانند “اکنون خرید کنید” یا “اکنون بخرید” فعال است. اما اگر می خواهید کسی برای کسب اطلاعات بیشتر با کسب و کار شما تماس بگیرد ، “اکنون تماس بگیرید” گزینه بهتری است.

از برنامه های افزودنی تبلیغات استفاده کنید

قالب اصلی برای تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک به شما امکان اضافه کردن اطلاعات زیادی را نمی دهد ، اما شما می توانید با استفاده از برنامه های افزودنی تبلیغات تبلیغات خود را برای مخاطبان خود جذاب تر کنید. آنها به شما فرصت قابل توجه تری می دهند تا پیام خود را با دید بیشتر تحویل داده و شانس تبلیغات خود را برای دریافت حداکثر کلیک افزایش دهید.

سخن پایانی

شما به پایان این راهنما رسیده اید! می توانید دریابید که نرخ کلیک شاخص مهمی برای ارزیابی عملکرد کمپین های بازاریابی دیجیتال شماست.

با این حال ، ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که CTR در هر زمان ممکن است تغییر کند ، و شما باید دائماً آن را زیر نظر داشته باشید. فقط به این دلیل که اکنون یک CTR بالا یا بالاتر از میانگین دارید ، به این معنی نیست که وضعیت برای همیشه ادامه خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که مرتباً نظارت و به روزرسانی کنید تا متوجه هرگونه تغییر چشمگیر شوید. با یک قدم ماندن از بازی می توانید تا حد ممکن نرخ کلیک بالا را حفظ کنید.

ما در شرکت پدیده تجارت با سالها تجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ با برگزاری کلاسهای آموزشی دیجیتال مارکتینگ در اصفهان هر آنچه که مورد نیز برای ورود به کسب و کارهای آنلاین و اطلاعات کامل تر ومورد نیاز را در اختیار شما علاقه  قرار خواهیم داد. همچنین برای صاحبان کسب و کار های آنلاین تیم دیجیتال مارکتینگ پدیده با ارائه جلسات مشاوره ای , ترسیم سندچشم انداز کسب متناسب با آن و تحلیل و بررسی های تخصصی می تواند به توسعه ی کسب و کار شما بپردازد.

شما برای بهبود نرخ کلیل خود چه اقدامی میکنید؟ راه کارهای جدید و دیگری در نظر دارید ؟ می توانید آن را با ما در جعبه نظرات زیر به اشتراک بگذارید. ما همیشه مایل هستیم از شما بشنویم!

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

PWA (وب اپلیکیشن های پیش رونده) چیست ؟ PWA (وب اپلیکیشن های پیش رونده) چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

30 بهمن 1398

آموزش انگولار (angular js) اصفهان آموزش انگولار (angular js) اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

26 تیر 1398

آموزش فتوشاپ ویژه اینستاگرام در اصفهان آموزش فتوشاپ ویژه اینستاگرام در اصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

30 اردیبهشت 1399

درآمد ادمین اینستاگرام چه قدر است ؟ درآمد ادمین اینستاگرام چه قدر است ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

مراحل طراحی یک فروشگاه اینترنتی موفق مراحل طراحی یک فروشگاه اینترنتی موفق مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 مهر 1398

آموزش پایتون اصفهان آموزش پایتون اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

20 مرداد 1398

طراحی ربات تلگرام طراحی ربات تلگرام مقالات موبایل

پدیده تجارت

04 مهر 1398

ضرورت طراحی وبسایت در کسب وکار ضرورت طراحی وبسایت در کسب وکار مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

16 آبان 1398

آموزش حرفه ای افترافکت آموزش حرفه ای افترافکت مقالات برندینگ

پدیده تجارت

18 دی 1396

مزایای بازاریابی ایمیلی چیست ؟ مزایای بازاریابی ایمیلی چیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

28 دی 1398

آموزش وردپرس به شیوه شب امتحانی!! آموزش وردپرس به شیوه شب امتحانی!! مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 خرداد 1396

آموزش ساخت اکولایزر در افترافکت آموزش ساخت اکولایزر در افترافکت مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

04 اردیبهشت 1397

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها