یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

نقشه حرارتی یا هیت مپ چیست و چه کاربردی دارد؟

انتشار 14 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

اگر شغلی را اداره می کنید یا تیم فروش و بازاریابی را مدیریت می کنید ، می دانید که کارآیی تا چه اندازه مهم است. روش های بی شماری برای بهینه سازی عملیات وجود دارد که در نهایت منجر به افزایش درآمد ، کاهش هزینه های عملیاتی یا ترکیبی از هر دو می شود. اما یکی از موثرترین راه ها برای بهبود نتایج فروش و بازاریابی ، درک اطلاعات جغرافیایی و مشتری و استفاده از آنها به نفع شماست. مفهوم نقشه حرارتی یا هیت مپ را می توان تقریباً برای هر نوع مجموعه داده عددی و برای هر مشاغل برای دستیابی به هر هدف ملموس استفاده کرد. بهترین قسمت در مورد نقشه های حرارتی این است که می توانید به منظور بروز رشد و تلاش خود ، آنها را به روز کنید. هنگامی که نقشه حرارتی را ایجاد کردید ، می تواند به طور یکپارچه در روند کار یک کسب و کار ادغام شود و به یک جز natural طبیعی تجزیه و تحلیل مداوم تبدیل شود.

خواه یک مالک مشاغل کوچک باشید که به دنبال فرصت های رشد هستید ، یا یک سازمان در مقیاس بزرگ به دنبال روش های بهتر برای تجزیه و تحلیل و نمایش داده های بزرگ هستید ، نقشه های حرارتی ابزاری انعطاف پذیر برای تجارت هستند که می توانند بهره وری را در هر بنگاه اقتصادی بهبود بخشند.

 

نقشه حرارتی یا هیت مپ چه کاربردی برای سایت ها دارد؟


این نکته را به یاد داشته باشید هر چه زمان بیشتری را صرف جمع‌آوری اطلاعات از کاربران سایت خود کنید هیت مپ سایت شما دقیق تر خواهد بود. هنگامی که هیت مپ سایت شما ایجاد می‌شود،الگویی را در دسترس خواهید داشت که معمولاً نقاط زرد و قرمز نشان‌دهنده توجه بیشتر کاربران به آن قسمت ها است.

باید نهایت استفاده از این نقاط استفاده کنید زیرا این داده‌ها به شما کمک می‌کند که در طراحی و چینش بخش های مختلف صحیح تصمیم گیرید. مطالب مهم یا تبلیغات را در نقاط صحیح قرار دهید. هنگامی که بدانید که کدام نقاط سایت شما بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد،تصمیم‌گیری برای بهبود سایت بسیار راحت و آسان خواهد بود.

بیشتر از نقشه حرارتی برای قرار دادن تبلیغات در مکان های بهتر و استفاده می‌شود. بررسی و تحلیل هیت مپ سایت های گوناگون نشان می‌دهد که سمت چپ بالای سایت یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن تبلیغات است. سمت راست هم توجه زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و در خصوص هیت مپ های به دست آمده از موبایل ها و تبلت ها نیز صادق است.

با بررسی هیت مپ آگاه خواهید شد که نرخ کلیک در کدام بخش از سایت شما بیشتر است. اگر فروشگاه دارید بهتر است دکمه سبد خرید و پرداخت یا پیشنهاد های ویژه را در آنجا قرار دهید. قسمت های که توجه کمتری دارند را شناسایی کرده و اصلاح نماید.

کاربرد نقشه حرارتی تنها مختص سایت ها نیست. اگر اپلیکیشن نیز طراحی می‌کنید باید به هیت مپ توجه کنید و بخش های مهم تر را در نقاط که توجه بیشتری جلب می‌کند قرار دهید.

 

نقشه حرارتی یا هیت مپ مورد استفاده در تجارت چیست؟

نقشه های حرارتی ابزاری است که مشاغل یا سازمان ها می توانند برای توصیف فروش ، استفاده از محصول یا داده های مالی خود در قالب تصویری استفاده کنند. به جای استفاده از اعداد و صفحات گسترده ، شرکت ها می توانند از نقشه های حرارتی بصری برای نمایش داده ها با استفاده از سایه رنگ استفاده کنند. نقشه های حرارتی از این جهت مهم هستند که نه تنها نتایج فعلی آنها از نظر جغرافیایی را به کسب و کارها نشان می دهند ، بلکه می توانند فرصت هایی را نیز پیشنهاد دهند.

مشاغلی که از نقشه های حرارتی استفاده می کنند می توانند داده های فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنند و مناطقی از شدت را پیدا کنند که ممکن است محل زندگی اکثر مشتریان ، خطر اشباع بازار یا مناطق سرد شده و نیاز به افزایش داشته باشد.

مشاغل می توانند از نرم افزارهای آنلاین مانند MapBusinessOnline برای ایجاد نقشه های حرارتی استفاده کنند. سرویس های مبتنی بر Cloud مانند MapBusinessOnline کاربر پسند هستند و فقط به کاربر نیاز دارند که اطلاعات آدرس خود را از یک پایگاه داده یا صفحه گسترده بارگذاری کند و تجارت خود را بر روی نقشه مشاهده کند. سپس این برنامه می تواند به سرعت یک نقشه حرارتی منعکس کننده داده ها و مناطق وارد شده ایجاد کند.

چه کسی از نقشه های حرارتی یا هیت مپ استفاده می کند؟

اهداف استفاده از نقشه های حرارتی

قبل از اینکه شروع به استفاده از نقشه های حرارتی کنید ، مهم است که اهداف خود را دنبال کنید یا اینکه پیشرفت های شرکت شما به دنبال چه مواردی است. برخی از اهداف استفاده از نقشه های حرارتی در تجارت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بهبود نرخ پاسخ بازاریابی با یادگیری اینکه کدام حوزه ها کمپین ها را پاسخ می دهند یا به آنها پاسخ نمی دهند

با دیدن مکان های “سرد” یا “گرم” به بازارهای کم بهره می روید

توسعه و اختصاص قلمروهای فروش با ارزیابی حجم فروش در یک منطقه معین

ایجاد بخشهای مشتری هدف با تجزیه و تحلیل محل اقامت اکثر مشتریان و ارزیابی جمعیتی منطقه

استفاده از روند فروش فصلی با استفاده از تاریخ برای مشاهده فعالیت

بهینه سازی مجموعه محصولات با درک اینکه کدام محصولات در مناطق مختلف به فروش می رسند

دلایل بیشتری وجود دارد که شرکتها برای استفاده از نقشه های حرارتی انتخاب می کنند. برای بسیاری از مشاغل ، نقشه های حرارتی راهی منحصر به فرد برای درک بهتر جنبه های مختلف عملکرد شرکت آنها است. نقشه های حرارتی همچنین از نظر زیبایی شناختی راهی برای برقراری ارتباط مهم با اعضای تیم یا مشتریان دارند.

هیت مپ چگونه بر روی وب سایت قرار می گیرد؟

برای آشنایی بیشتر با هیت مپ ها بهتر است که با روش ساخت آن ها آشنا شوید. برای ایجاد یک هیت مپ احتیاج به اطلاعاتی برای بازدیدکنندگان وب سایت اختصاص داده شده است. نکته مهم تعداد این داده ها یا همان تعداد بازدید یک صفحه یا مقدار بازدیدکنندگان آن (بسته به دیوایس مورد استفاده) است. هرگز به صد یا دویست اطلاعات بازدیدکننده برای ساخت یک هیت مپ اعتماد نکنید و حداقل به دنبال 2 تا 3000 شما باشید. به دلیل اینکه هیت مپ ها ابزارهای بسیار محتاطانه ای نیستند برای اینکه نتایج را به دست آورند از دیگر اعتماد شما باید با استفاده از آنها ساخته شود.

ابزارهای مختلفی در اینترنت وجود دارد که با گرفتن این اطلاعات از سایت شما بسته به نوع هیت مپی که نیاز به ساخت آن دارید ، این داده ها را ترکیب کرده و با نرم افزارهای موجود موجود در نقشه های حرارتی تبدیل می کنید. سایت های creazyegg و hotjar دو تا از معروف ترین سایت های ساخت heatmap وجود دارد.

انواع کاربردهای هیت مپ چیست ؟

  1. اطلاع از هدف کاربر
  2. منظور از بهینه سازی صفحات فرود در هیت مپ چیست ؟متداول‌‌‌‌‌ترین روش استفاده از CTA یا دکمه فراخوانی است که میزان اصطکاک و کلیک کاربر را با آن ارزیابی می کنند.
  3. پاسخ به سوالات در گوگل آنالیتیکس
  4. تعیین تعداد کلمات بهینه در صفحه
  5. بهبود استراتژی مربوط به لینک های داخلی سایت
  6. ایجاد ساختار مناسب برای سفر مشتری

سخن آخر:

هیت مپ به بازاریابان این امکان را می دهد تا به آسانی مشکلات مربوط به تصویر، متن، CTA و هر عنصر موجود در صفحه را شناسایی کنند.

ما در شرکت پدیده تجارت با سابقه ای چندین ساله و در اختیار داشتن مدرسان مجرب و مطلع از جدید ترین فناوری های روز ، اقدام به برگزاری دوره های آموزش تولید محتوا و سئو در اصفهان کرده ایم ، تا بتوانیم اطلاعاتی مفید و جدید متناسب با روز را در اختیار عزیزان علاقه مند بگزاریم .

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

چرا طراحی سایت در اصفهان اهمیت ویژه ای دارد؟ چرا طراحی سایت در اصفهان اهمیت ویژه ای دارد؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 اسفند 1395

وظایف مدیر پروژه در طراحی سایت وظایف مدیر پروژه در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 مرداد 1393

مشاوره تخصصی بصورت حرفه ای در اصفهان مشاوره تخصصی بصورت حرفه ای در اصفهان مقالات

پدیده تجارت

11 مرداد 1397

نقش طراحی سایت در برندسازی آنلاین چیست ؟ نقش طراحی سایت در برندسازی آنلاین چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

15 فروردین 1396

آموزش نصب پلاگین در اندروید استودیو آموزش نصب پلاگین در اندروید استودیو مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

30 اردیبهشت 1397

ذخیره-سازی-اشیا-object-storage-چیست؟ ذخیره-سازی-اشیا-object-storage-چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

ابزارهای تولید محتوا چیست؟ ابزارهای تولید محتوا چیست؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

روال سفارش یک وبسایت به چه صورتی خواهد بود؟ روال سفارش یک وبسایت به چه صورتی خواهد بود؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 مهر 1397

آموزش بیت کوین در اصفهان آموزش بیت کوین در اصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

اولویت های اولیه در طراحی سایتهای اختصاصی چیست؟ اولویت های اولیه در طراحی سایتهای اختصاصی چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 اردیبهشت 1393

شرکت های معتبر طراحی وب سایت در اصفهان شرکت های معتبر طراحی وب سایت در اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

17 مرداد 1396

سئو در صفحه چیست؟ سئو در صفحه چیست؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

18 اردیبهشت 1399

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها