یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

واقعیت افزوده ar چیست ؟

انتشار 16 دی 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

آیا عینک های هوشمند را دیده اید؟ در مورد واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی و اپلیکیشن های موجود چطور؟ اطلاعاتی دارید؟ آیا شما تا به حال از آن استفاده کرده اید؟اقدام به طراحی اپلیکیشن واقعیت افزوده چطور؟… نگران نباشید ، تیم پدیده تجارت اینجان تا به شما کمک کنند .واقعیت افزوده و واقعیت مجازی آنقدر متفاوت از هر فن آوری دیگری می باشند که به سختی می توان فهمید که چطور شرکت شما می تواند از آنها سود ببرد. شرکت پدیده تجارت با در اختیار داشتن متخصصانی در زمینه طراحی پروژه  AR در اصفهان و سفارش اپلیکیشن واقعیت افزوده در اصفهان با برگزاری جلسه های مشاوره ای و بررسی ایده شما میتواند شمارا در پیاده سازی این تکنولوژی جدید درکسب و کارتان همراهی کند.

اول باید مفهوم و معنی تکنولوژی AR را متوجه شویم سپس به ذکر جزییات این تکنولوژی بپردازیم.

واقعیت افزوده AR چیست ؟

برای اکثر مردم ، فناوری واقعیت افزوده کاملاً انتزاعی و عجیب است ، که اغلب به عنوان علمی تخیلی از فیلم های هالیوود درک می شود. واقعیت افزوده (AR) به معنای اضافه کردن چیزی است که در آن گرافیک، صدا و بازخورد لمسی به جهان طبیعی ما اضافه می شود. در این مورد بر خلاف واقعیت مجازی که شما در یک محیط کاملا مجازی(VR) هستید، واقعیت افزوده از محیط طبیعی شما استفاده کرده و به سادگی اطلاعات مجازی را در بالای آن قرار می دهد.

واقعیت افزوده ، اغلب با استفاده از دوربین روی تلفن هوشمند ، عناصر دیجیتالی را به یک نمایش زنده اضافه می کند  به گونه ای که امروزه اغلب گوشی های هوشمند از برنامه های سنگین AR پشتیبانی می کنند. به طور مثال، با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده AR، می‌توانید دوربین موبایلتان را بر روی قسمتی از حیاط خانه خود بگیرید و در آنجا علاوه بر حیاط منزل با تمام جزییات عادی، چند ویژگی دیگر مانند گلدان، اتومبیل و یا حتی انسان‌های فضایی را مشاهده کنید.

 

کاربرد های اپلیکیشن واقعیت افزوده یا AR

واقعیت افزودهAR)) به عنوان یکی از محرکهای اصلی اقتصاد فناوری در حال ظهور است. طبق برخی برآوردها ، پیش بینی می شود ارزش کل بازار AR تا سال 2020 به 100 میلیارد دلار برسد.این امر به این دلیل است که برنامه های AR ، هدست و عینک های هوشمند این نوید را دارند که تقریباً در هر صنعت ، از خرده فروشی گرفته تا تولید صنعتی ، ارزش افزوده می گیرند. واقعیت افزوده نه تنها در آوردن اشیاء مجازی به دنیای واقعی بسیار عالی است بلکه کاربردهای بسیاری را برای زندگی روزمره و هم در زمینه های کسب وکار ایجاد می کند، مانند توسعه محصول ، تولید ، لجستیک ، بازاریابی و فروش ، مدیریت خدمات یا منابع انسانی وهمچنین  راه هایی برای تمایز محصول ، اثربخشی ،هزینه و ارتباط با ذینفعان شما ایجاد می کند.

 چند مورد از بهترین موارد استفاده برای فناوری AR :

1.آموزش پزشکی

از کارکردن تجهیزات MRI گرفته تا انجام جراحی های پیچیده ، فناوری AR پتانسیل افزایش عمق و اثربخشی آموزش پزشکی در بسیاری از مناطق را دارد. به عنوان مثال ، دانشجویان در کلینیک کلیولند در دانشگاه Case Western Reserve ، آناتومی را با استفاده از یک هدست AR یاد می گیرند و به آنها اجازه می دهد تا با یک فرم سه بعدی تعامل ، وارد بدن انسان شوند.

 

2.تعمیر و نگهداری

یکی از بزرگترین موارد استفاده صنعتی AR برای تعمیر و نگهداری تجهیزات پیچیده است. خواه این یک موتور اتومبیل باشد یا یک دستگاه MRI ، کارکنان تعمیر و نگهداری در حالی که کار خود را انجام می دهند از هدست و عینک AR استفاده می کنند تا اطلاعات مفیدی را در محل ارائه دهند ، اصلاحات بالقوه را ارائه دهند و به مناطق مشکل احتمالی اشاره کنند. با استفاده از فن آوری IoT می تواند اطلاعات را به طور مستقیم به هدست های AR وارد کند.

 

 

3.طراحی و مدل سازی

از طراحی داخلی گرفته تا معماری و ساخت و ساز ، AR به متخصصان کمک می کند تا محصولات نهایی خود را در طی فرایند خلاقانه تجسم کنند. استفاده از هدست ها معماران ، مهندسین و متخصصان طراحی را قادر می سازد تا مستقیماً وارد ساختمان ها و فضاهای خود شوند تا ببینند طرح های آنها چگونه به نظر می رسد و حتی باعث ایجاد  فضایی مجازی در نقاط مختلف می شوند. برنامه ریزان شهری حتی می توانند مدل کنند که چگونه می توان طرح های کل شهر را با استفاده از تجسم هدست AR ظاهر کرد. هر نوع طراحی و یا مشاغل مدل سازی که شامل روابط مکانی می شود یک مورد کاربردی مناسب برای فناوری AR است.

 

 

4.تدارکات تجاری

AR فرصت های مختلفی را برای افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه در بسیاری از مناطق تدارکات تجاری ارائه می دهد. این شامل حمل و نقل ، انبارداری و بهینه سازی مسیر است. شرکت حمل و نقل DHL در حال حاضر عینک های هوشمند AR را در برخی از انبارهای خود پیاده کرده است ، جایی که لنزها کوتاهترین مسیر را در یک انبار برای کارگران نشان می دهند تا بتوانند کالای خاصی را که نیاز به حمل و نقل دارد ، انتخاب کنند. ارائه راهکارهای کارآمدتر برای کار در کار خود یکی از بهترین موارد استفاده ROI در محیط کسب و کار امروز است.

 

 

5.آموزش کلاس

در حالی که فناوری مانند تبلت ها در بسیاری از مدارس و کلاسهای درس رواج یافته است ، معلمان و مربیان اکنون تجربه یادگیری دانش آموزان با AR را افزایش می دهند. به عنوان مثال برنامه Aurasma قبلاً در کلاسهای درس مورد استفاده قرار می گیرد تا دانش آموزان بتوانند کلاسهای خود را از طریق تلفن هوشمند یا رایانه لوحی برای یک محیط یادگیری غنی تر مشاهده کنند. دانش آموزانی که درباره نجوم می آموزند ، ممکن است نقشه کاملی از منظومه شمسی را مشاهده کنند ، یا کسانی که در یک کلاس موسیقی هستند ، هنگام یادگیری نواختن ساز ، می توانند نت موسیقی را در زمان واقعی ببینند.

 

 

به عنوان آخرین نکته باید گوشزد کنیم که تکنولوژی واقعیت افزوده AR و فناوری واقعیت مجازی دو موضوع متفاوت بوده و نباید آن‌ها را به دلیل تشابه اسمی، یکی بدانید.

در این مقاله سعی کردیم در ابتدا در مورد ماهیت فناوری واقعیت افزوده برای شما تعریف ساده ای را ارئه کنیم و پس از آن به ذکر مثال هایی بپردازیم ، سپس 5 کاربرد AR را برایتان بازگو کرده ایم.

 

 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

معرفی بهترین کتابخانه های اندروید معرفی بهترین کتابخانه های اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

اندروید استودیو چیست؟ اندروید استودیو چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

مزایای شرکت برنامه نویسی ios در اصفهان مزایای شرکت برنامه نویسی ios در اصفهان مقالات

پدیده تجارت

01 مهر 1397

چگونه ادمین یک پیج اینستاگرام بشویم ؟ چگونه ادمین یک پیج اینستاگرام بشویم ؟ مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

14 تیر 1399

تفاوت استارتاپ ها با کسب‌ و‌کارهای سنتی تفاوت استارتاپ ها با کسب‌ و‌کارهای سنتی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

دلایل استفاده از وردپرس در طراحی سایت دلایل استفاده از وردپرس در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

16 تیر 1398

بازاریابی الکترونیکی بازاریابی الکترونیکی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

07 بهمن 1392

معرفی سیستم عامل اندروید معرفی سیستم عامل اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

14 اردیبهشت 1399

ریتارگتینگ چیست؟ ریتارگتینگ چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

30 دی 1398

شش گام موثر در استراتژی تولید محتوا شش گام موثر در استراتژی تولید محتوا مقالات سئو

پدیده تجارت

21 خرداد 1398

Bootstrap چیست و کاربردهای آن در کجاست؟ Bootstrap چیست و کاربردهای آن در کجاست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

03 مرداد 1397

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها