یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

چرا برنامه نویسی را یادبگیریم ؟

انتشار 16 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

بازار کار برنامه نویسی در ایران مثل سایر کشورهای دیگر در حال افزایش است و برنامه نویسی جز یکی از پر درآمد ترین مشاغل دنیاست.برنامه نویسان کامپیوتر سازندگان دنیای محاسبات هستند. آنها طراحی نرم افزار را به کدی تبدیل می کنند که رایانه ها می توانند آن را بخوانند ، سیستم های عامل و برنامه های کاربردی نرم افزاری را که مصرف کنندگان هر روز از آنها استفاده می کنند ، ایجاد می کنند. تعامل مردم با رایانه ها در بالاترین حد خود قرار دارد.تقاضا برای قدرت محاسباتی فقط در حال افزایش است و فرصت های شغلی بیشتری را برای افرادی که به برنامه نویسی کامپیوتر علاقه مند هستند باز می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ورود به این حرفه روند شغلی  با ما تا ادامه مقاله همراه باشید .

برنامه نویسی چیست؟

تعاریف بی شماری از برنامه نویسی کامپیوتر وجود دارد

“برنامه نویسی این است که چگونه کامپیوترها را برای حل مشکلات مجبور می کنید.”

در اینجا دو عبارت کلیدی وجود دارد که مهم هستند:

بدون برنامه نویس (شما) ، کامپیوتر بی فایده است. کامپیوتر کار و عملی که شما بهش  میگید رو انجام می دهد.

حل مشکلات: کامپیوترها ابزار هستند

مسلماً آنها ابزارهای پیچیده ای هستند ، اما اسرارآمیز یا جادویی نیستند: آنها برای سهولت کارها وجود دارند.

برنامه های کامپیوتری (یا نرم افزار) چیزی هستند که باعث کارکردن کامپیوترها می شود. بدون نرم افزار ، رایانه های مدرن فقط ماشین های پیچیده ای برای تبدیل برق به گرما هستند.

این نرم افزار در رایانه شما است که سیستم عامل شما ، مرورگر ، ایمیل ، بازی ها ، پخش کننده فیلم را اجرا می کند – تقریباً همه چیز.

برنامه نویسی یک کار خلاقانه است: هیچ راه درست یا غلطی برای حل یک مشکل وجود ندارد ، همانطور که هیچ روش درست یا غلطی برای ترسیم یک تصویر وجود ندارد.

 انتخاب هایی وجود دارد که باید انجام شود ، و ممکن است یک راه بهتر از دیگری به نظر برسد ، اما این بدان معنا نیست که راه دیگر اشتباه است! با مهارت و تجربه مناسب ، یک برنامه نویس می تواند نرم افزاری را برای حل تعداد نامحدودی از مشکلات ایجاد کند

از گفتن زمان رسیدن قطار بعدی شما تا پخش موسیقی مورد علاقه شماو…

 امکانات فقط با تخیل شما محدود می شود.

 به همین دلیل عاشقان ابن حرفه  زیاد هستند

. هنگامی که برنامه ای را برای رایانه ایجاد می کنید ، مجموعه ای ازد ، مجموعه ای از دستورالعمل ها را به آن می دهید که باید به ترتیب و دقیقاً طبق دستورالعمل اجرا شود. اگر به رایانه می گفتید از روی صخره بپرد ، این کار را می کند

کامپیوترها هرگز خسته نمی شوند و در انجام مکرر یک کار واقعا خوب عمل می کنند.مطالب بیشتر:روش های کسب درآمد از برنامه نویسی

چرا برنامه نویس را باید یاد بگیری ؟

.1 تضمین داشتن شغل و درآمد

ما در عصر فناوری زندگی می کنیم و رشد فناوری تقریباً متوقف نمی شود. از آنجا که استفاده از دستگاه های تکنولوژیکی هر سال در حال افزایش است ، همیشه تقاضای زیادی برای برنامه نویسان وجود خواهد داشت.

 مشاغلی مانند توسعه نرم افزار ، توسعه وب ، تحلیلگران سیستم های کامپیوتری و دیگر چشم انداز شغلی خوبی را برای 10 سال آینده نشان می دهند. رشد تخمینی آنها از 9 و تا مشاغل توسعه نرم افزار تا 21 است

2. بدون نیاز به مدرک چهار ساله

در حالی که یکی از راه های برنامه نویسی کسب مدرک علوم کامپیوتر است ، شما هنوز هم می توانید بدون مدرک برنامه نویس شوید. بسیاری از مشاغل برنامه نویسی نیازی به علوم کامپیوتر یا مدرک فناوری اطلاعات ندارند. در عوض ، آنها به توانایی های برنامه نویسی شما علاقه مند هستند. این بدان معناست که حتی اگر مدرک تحصیلی مفید باشد و چندین در را برای شما باز کند ، ضروری نیس

3. از خانه به کار می پردازید

آنجا که این شغل فقط به یک کامپیوتر با اتصال به اینترنت نیاز دارد ، کارکنان اغلب این فرصت را دارند که از راه دور کار کنند. گفته می شود ، این بستگی به سیاست شرکت دارد ، اما بسیاری چنین گزینه ای را ارائه می دهند. علاوه بر این ، اگر به عنوان یک فریلنسر کار می کنید ، کار شما همیشه از راه دور انجام می شود.

 کسی را برای افرادی که می خواهند بین کار و زندگی خانوادگی خود تعادل ایجاد کنند و احساس می کنند رفت و آمد دارند وقت گرانبهای خود را که می توانستند به طور متفاوتی صرف کنند ، هدر می دهد ، تبدیل به شغلی بسیار متقاضی می کند. همچنین به آنها اجازه می دهد بدون نیاز به جابجایی و نگرانی در مورد فاصله دفتر ، برای مشاغل در سراسر کشور درخواست دهند.

4. شما می توانید هر چیزی را که می خواهید ایجاد کنید

ههچ شغل دیگیری مثل برنامه نویسی نیست که به شما این فرصت را بدهد که ایده های خود را دیجیتالی کنید.

. با این حال ، ایجاد یک برنامه ، کار ساده ای نیست زیرا به تلاش ، زمان و پول نیاز دارد. در حالی که در سایر سناریوها ، شما به برنامه نویس پول می دهید تا برنامه ها و ایده های شما را زنده کند ، خود برنامه نویس باشید ، پول خ. درآمد بالقوه بالقوه. درآمد بالقوه بالقوهود را پس انداز کرده و برنامه را دقیقاً همانطور که می خواهید توسعه دهید. به خصوص که صادقانه بگویم ، هیچ کس نمی تواند ایده شما را دقیقاً همانطور که شما می خواهید پیاده کند.

5. درآمد بالقوه بالقوه

پول می تواند در اکثر مشاغل انگیزه ایجاد کند و در مورد برنامه نویسی تفاوتی وجود ندارد. بیشتر مشاغلی که می توانید با مهارت های برنامه نویسی به دست آورید دارای حقوق بالاتر از متوسط ​​هستند. در حالی که دستمزد یک برنامه نویس به وضعیت و نوع شغل بستگی دارد ، متوسط ​​حقوق یک برنامه نویس رایانه 84،280 دلار است ، در حالی که متوسط ​​حقوق یک توسعه دهنده نرم افزار 103،620 دلار است.

6. شما نحوه عملکرد نرم افزار را درک می کنید

وقتی از رایانه استفاده می کنیم ، از طریق ماوس و صفحه کلید با آن ارتباط برقرار می کنیم ، اما واقعاً متوقف نمی شویم و به برنامه ای که در پس زمینه اجرا می شود فکر می کنیم. برنامه نویسی شما را با نرم افزار ، برنامه ها ، دستگاه ها و وب سایت ها آشنا می کند و به درک آنها کمک می کند. با توجه به این آشنایی ، ابزارهای فناوری جدید را بسیار سریعتر درک کرده و به کار می گیرید

7. به شما پشتکار می آموزد

یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر به شما می آموزد که مشکلات را در پرتو راه حل ها ببینید. برای هر مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید ، شروع به ایده پردازی در مورد چگونگی حل آن می کنید. نتایج مثبتی که از طوفان فکری و رفع مشکلات به دست می آید ، چشم انداز مثبتی به شما می دهد و شما را مجبور می کند تا هر چه سخت تر به مشکل رسیدگی کنید. شما عزم خود را جزم می کنید که راهی برای یافتن راه حل بیابید و از این طریق به فردی راه حل محور تبدیل می شوید.

8. شما ترکیب مهارت های فنی و خلاقیت را یاد می گیرید

همه صنایع به شما این فرصت را نمی دهند که از مهارت های فنی و خلاقیت خود به عنوان برنامه نویسی استفاده کنید.

این امر به دلیل ماهیت کار  برنامه نویسی امکان پذیر است. بر شناسایی مسائل و حل آنها تمرکز دارد. با این حال ، همیشه مشکلات زیادی هست که راه حل های خاص خودشو میطلبه ، به همین دلیل است که می توانید آنها را حل کرده و در عین حال هر بار راه حل های جدیدی پیدا کنید.

این امر برنامه نویسی را به یک حرفه بسیار چالش برانگیز و هیجان انگیز تبدیل می کند.

9.مهارت حل مسئله را توسعه می دهید

در دنیای برنامه نویسی ، غالباً گفته می شود که برنامه نویسی تماماً مربوط به حل مشکلات است و برنامه های کامپیوتری باید مشکلات را برای ما حل کنند. یادگیری برنامه نویسی کمابیش کدگذاری و تعیین نحوه برخورد با مسائلی است که در حین کد نویسی به وجود می آید و راه حل هایی برای آنها پیدا می کند. هر چه بیشتر این مشکلات را حل کنید ، عملی تر می شود. حتی ممکن است از این طرز فکر حل مسئله در جنبه های مختلف زندگی حرفه ای خود استفاده کنید و نه تنها هنگام کد نویسی.

10. مشاغل شخصی خود را باز کنید

مشاغل آزاد راهی است که بسیاری از برنامه نویسان در نهایت آن را انتخاب کردند. دانستن نحوه کد نویسی به شما این امکان را می دهد که به دنبال راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار فروشگاه آنلاین شرکت طراحی وب سایت ددوره های برنامه نویسی آنلاین تدریس خصوصی و موارد دیگر را ارائه دهید. فرصت ها بی پایان است. چیزی که آن را بهتر می کند این است که تقاضا برای این نوع مشاغل نیز زیاد است. برنامه نویسی مهارتی است که دارای مزایای بیشماری است. برخی از مزایایی که با دانستن کد به دست می آید شغل تضمینی ، ایجاد برنامه های کاربردی جالب ، توسعه مهارت حل مسئله و حتی گاهی اوقات فرصت کار در خانه فریلنسری است.

کلام آخر:

آیا با تمام این سختی ها و باگ هایی که حین کد زدن ایجاد مشیوند بازم انتخاب شما برنامه نویسه به عنوان شغل دلخواه .آژانس دیجیتال مارکتینگ پدیده با ارائه بهترین راهکارها در جلسات مشاوره ای و نگارش استراتژی کسب و کار آنلاین ,  و بهترین مدرسان در امر آموزش  همراه همیشه شما عزیزان می باشد.اعتقاد ما بر این شعار است: آینده از آن کسب و کارهای آنلاین است. 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

مقالات قدیمی چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟ مقالات قدیمی چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

17 فروردین 1401

الزامات طراحی قالب گرافیکی سایت الزامات طراحی قالب گرافیکی سایت مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

19 دی 1396

برنامه نویسی native (بومی)  چیست ؟ برنامه نویسی native (بومی) چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

26 تیر 1399

مراحل طراحی وب سایت مراحل طراحی وب سایت مقالات برندینگ

پدیده تجارت

07 آذر 1398

آموزش تخصصی جاوا در اصفهان آموزش تخصصی جاوا در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

20 آذر 1396

تفاوت seo  با aso تفاوت seo با aso مقالات سئو

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

مدیریت پیچ اینستاگرام مدیریت پیچ اینستاگرام مقالات برندینگ

پدیده تجارت

09 آذر 1398

آموزش تولید محتوای سایت در اصفهان آموزش تولید محتوای سایت در اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

06 خرداد 1396

صفحه فرود یا (landing page) چیست ؟ صفحه فرود یا (landing page) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

22 تیر 1399

نکات مهم طراحی موشن گرافیک اصفهان نکات مهم طراحی موشن گرافیک اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 آذر 1396

دلایل کاهش رتبه بندی سایت در گوگل دلایل کاهش رتبه بندی سایت در گوگل مقالات سئو

پدیده تجارت

06 اردیبهشت 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها