یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟

انتشار 24 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

وقتی یک محتوا خوب تولید کنید ، باعث افزایش آگاهی ، سئو بالا ، تقاضا و درآمد تجاری می شود. شاید بپرسید چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟  شما باید محتوای مفصلی ارائه کنید که مسلماً بهتر از هر چیز دیگری در وب باشد. محتوای شما باید چیزی فراتر از “کیفیت عالی” داشته باشد. باید بهترین باشد.پس باما همراه شوید تا هرآنچه که لازم است درمورد تولید بهترین محتوا در گوگل و وبسایت خود بدانید را برایتان بیان کنیم .

در این راهنما ، ما از دپارتمان تولید محتوای حرفه ای پدیده در اصفهان به شما توضیح خواهیم داد که هنگام راه اندازی وبلاگ چه نوع محتوایی را باید آماده کنید و چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟ بهترین روش هایی را که باید برای راه اندازی وبلاگ خود دنبال کنید.

 

فلسفه بازاریابی محتوا

چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟


 

تولید محتوا چیست

 

احتمالا برایتان پیش آمده است که یک محتوای از نظرخودتان خیلی خوب با تعداد واژه های بالا ایجاد کرده باشید ولی موقع سرچ جایگاه مناسبی در صفحات گوگل کسب نکرده است. رایج ترین دلایلی که تلاش های بازاریابی شما نتیجه نمی دهد این است که فاقد استراتژی ، محتوای جستجوگر و تعهد هستید. وقتی از روش صحیح  برای تولید محتوا استفاده کنید ، بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند مخاطبانی ثابت اما ارزشمند را به ارمغان بیاورید.

 

بگذارید بیشتر توضیح دهم.

 

محتوای متمرکز بر جستجو به معنای ایجاد محتوا برای مخاطبان موجود است که به دنبال راه حل هایی هستند که تجارت شما می تواند ارائه دهد. ابتدا باید یک قیف محتوا طراحی کنید و کلمات کلیدی را شناسایی کنید که بازدید ماهیانه کافی دارند و ارتباط مستقیم با تجارت شما دارند.

محتوای وبلاگ شما طعمه ای خواهد بود که خوانندگان شما را به خود جلب می کند. هنگام ایجاد بلاگ جدید ، ارائه یک استراتژی محتوای وبلاگ مهم است.

در این راهنما ، من به شما توضیح خواهم داد که هنگام راه اندازی وبلاگ چه نوع محتوایی را باید آماده کنید و بهترین روش هایی را که باید برای راه اندازی وبلاگ خود دنبال کنید.

بدون داشتن محتوای عالی ، حتی وبلاگ های کاملاً خوش ساخت و با ساختار دقیق نیز در نهایت شکست خواهند خورد.

مراحل تولید یک محتوای خوب

مراحل تولید محتوای خوب

مرحله 1: بدانید که مخاطب شما می خواهد چه چیزی را بداند

اگر استراتژی محتوای فعلی شما مبتنی بر ایده ایجاد “محتوای عالی” باشد ، شما احتمالاً قبلاً یاد گرفته اید که مقالات خود را مستقیماً بر اساس سوالات مخاطبان خود قرار دهید. ممکن است یک سوال واحد انتخاب کنید و به طور عمیق به آن پاسخ دهید.

برای ایجاد محتوای حتی بهتر ، می خواهید همین روش را شروع کنید. برای یافتن سوالات مخاطب به مکان موردعلاقه خود بروید .موضوع شما باید آنقدر گسترده باشد که بتواند طیف وسیعی از افراد را به خود جلب کند و به اندازه کافی جالب باشد که بتواند حداقل 2000 کلمه در مورد آن بنویسید. همچنین باید فرصت ایجاد پیوند به سایر مقالاتی را که نوشته اید ، تشویق کند تا مدت بیشتری در سایت شما بمانند.

به دنبال چیزهایی بگردید که به نظر می رسد در بسیاری از افراد طنین انداز است.

به عنوان مثال ، تیم CodeinWP در زمینه آزمایش سیستم عامل های مختلف میزبانی وب سایت های وردپرس و تجزیه و تحلیل عملکرد آنها کارهای زیادی انجام داده است. این نه تنها کاری است که آنها از انجام آن لذت می برند بلکه موضوعی است که در Quora بسیار محبوب است.

مرحله 2: لیستی جامع از سوالات را برای پاسخگویی ایجاد کنید

اکنون که سوال اولیه خود را دارید – سوالی که محتوای خود را در آن ایجاد می کنید – می توانید شروع به ایجاد سوالات فرعی کنید. پاسخ به این سوالات بخشهای مختلف مقاله شما را تشکیل می دهد. چهار راه اصلی برای ارائه این سوالات وجود دارد:

سوالات مربوطه را که در مرحله اولیه تحقیق خود به صورت آنلاین پیدا کرده اید ، لیست کنید

سوالات دیگری راجع به موضوع دارید طوفان فکری کنید

به سوال اصلی در شبکه های اجتماعی برگردید و برای یافتن اطلاعات بیشتر ، موضوعات مرتبط را دنبال کنید

از مخاطبان رسانه های اجتماعی یا خبرنامه خود بپرسید که چه سوالاتی در رابطه با موضوع دارند

برای ایجاد لیست گسترده ای از سوالات از هر چهار روش یاد شده استفاده کنید. این لیست چارچوبی است که شما محتوای واقعی خود را در آن ایجاد خواهید کرد.

مرحله 3: به همه این سالات پاسخ دهید

وقتی چارچوب خود را دریافت کردید ، وقت آن است که سخت کار کنید و استراتژی محتوای خود را دقیق تنظیم کنید. شما باید پاسخ هر سوالی را در لیست خود پیدا کنید. قبلاً جواب ها را می دانید؟ مگر اینکه در مورد مطلبی فوق العاده ذهنی بنویسید ، هنوز باید از این پاسخ ها با حقایق و منابع پشتیبانی شود.

اینکه این پاسخ ها را در کجا پیدا خواهید کرد ، بستگی زیادی به صنعت شما دارد ، اما سایتهایی مانند Quora ، Reddit و Yahoo Answers تقریباً برای هر نوع اطلاعاتی که تصور کنید ، دارای بخشهایی هستند.

با اتمام تحقیقات خود ، تمام پاسخ های خود را در یادداشت های نقطه ای ثبت کنید. تبدیل آنها به مقاله ای که مخاطبان شما از آن لذت خواهند برد بعداً ارائه می شود.

کار دیگری که می توانید انجام دهید اشتراک ایده ایده آسمان خراش فوق الذکر است. اصل در اینجا یافتن منبعی است (یک پست ، راهنما ، مقاله) که از قبل به خوبی موضوع مورد بحث را بررسی کند. سپس ، آن را بررسی کنید تا نقاطی را پیدا کنید که می توانید بهتر انجام دهید و سایر بخشهایی را که می توانید در کل بهبود بخشید ، پیدا کنید.

به عبارت دیگر ، با آن منبع به عنوان داربست منبع خود رفتار کنید. بدیهی است که هیچ محتوایی را نگیرید و به سرقت نبرید ، بلکه فقط کافی است ایده خوبی را کسب کنید که محتوای مربوط به آن موضوع باید به چه چیزی دست یابد و هنگام ایجاد چنین چیزی چه چالش هایی وجود دارد.

نکته حرفه ای: همیشه منابع خود را دو بار بررسی کنید ، به خصوص اگر از سایت های ذکر شده در بالا اطلاعات کسب می کنید. انتشار اطلاعات معیوب اعتبار شما را تضعیف می کند و هدف این استراتژی محتوا را شکست می دهد.

مرحله 4: پاسخ های خود را بنویسید

شما ، احتمالاً طی چند روز ، اکنون تعداد زیادی اطلاعات جمع آوری کرده اید و سرانجام زمان شروع نوشتن فرا رسیده است! پاسخ های فرم را که قبلاً ایجاد کرده اید ، بیرون آورده و با ارائه برخی نظرات و حکایات شخصی ، ارتباط عمیق تری با خوانندگان خود ایجاد کنید.

همچنین برای جذابیت بیشتر مطالب خود باید برخی از قوانین اساسی نوشتن را دنبال کنید:

از جملات کوتاه و مختصر استفاده کنید.

نه همیشه – ساختار جمله متنوع طعم و مزه را به نوشته شما اضافه می کند.

زبان خود را ساده نگه دارید.

محتوای خود را با استفاده از عنوان ها و زیرعنوان ها سازماندهی کنید.

برای از بین بردن قسمتهای طولانی متن و افزایش فضای سفید ، از لیستهای گلوله ای یا شماره دار استفاده کنید.

می توانید از پلاگین Yoast SEO برای بررسی میزان خواندن مقاله خود در هر مرحله از مراحل نوشتن استفاده کنید.

مرحله 5: تصاویر را اضافه کنید

مردم تصاویر را دوست دارند. آنها آنها را بهتر به یاد می آورند و به احتمال زیاد آنها را در رسانه های اجتماعی (داده ها ، داده ها) به اشتراک می گذارند. هر چقدر تصاویر یک مقاله بیشتر باشد ، بیشتر اوقات به اشتراک گذاشته می شود. اگر مقاله شما حداقل با چند تصویر همراه نباشد ، اساساً بازاریابی خود را به پا کرده اید.

خوشبختانه روش های زیادی برای دریافت تصاویر شما وجود دارد. می توانید برای یک سرویس عکاسی سهام مانند Shutterstock ثبت نام کنید ، یا می توانید یکی از بسیاری از سایت های تصویر رایگان را انتخاب کنید.

CodeinWP یک راهنمای کامل در مورد پیدا کردن و حتی ایجاد تصاویر برای محتوای وبلاگ شما دارد. بررسی کنید

پس از دریافت این تصاویر می توانید آنها را همانطور که هست منتشر کنید یا از برنامه ای مانند Canva برای اصلاح آنها استفاده کنید.

برای تهیه مقاله می توانید مقاله خود را حتی بیشتر بهبود بخشید – و نیازی نیست که درباره طراحی اطلاعات زیادی داشته باشید. Canva صدها عنصر اینفوگرافیک را ارائه می دهد. برخی از این موارد به صورت رایگان در دسترس هستند و قیمت اجزای ممتاز فقط 1 دلار است. با کمی تمرین شما می توانید با استفاده از این ابزار رایگان در 15 دقیقه یک اینفوگرافیک ایجاد کنید.

مرحله 6: ویرایش ، ویرایش ، ویرایش

نوشتن پیش نویس اول تمیز امکان پذیر است ، اما هیچ پیش نویس اولیه ای مناسب نیست. بنابراین اولین پیش نویس خود را منتشر نکنید – همیشه. اولین پیش نویس خود را بنویسید و آن را برای یکی دو روز کنار بگذارید. با چشمانی تازه به آن برگردید و آن را پاره کنید. اطمینان حاصل کنید که هر کلمه هدفمند است. اطلاعات خود را سه بار بررسی کنید.

وقتی همه این کارها را انجام دادید ، آن را برای چند روز دیگر کنار بگذارید ، سپس آن را تصحیح کنید. اگر توانایی تهیه یک ویرایشگر حرفه ای را دارید ، شخصی را استخدام کنید تا محتوای شما را بدرخشد. سعی کنید هم با ویرایشگر کپی – کسی که مشکلات سبک را در نوشتن شما برطرف می کند – و هم با یک تصحیح کننده.

این افراد را می توانید از طریق سایتهایی مانند Upwork یا Fiverr پیدا کنید.

همه گفته شده است ، مقاله شما باید قبل از انتشار مقاله از دو تا پنج ویرایش داشته باشد.

مرحله 7: انتشار

تبریک می گویم! شما یک مقاله فوق العاده مفصل نوشته اید که مشکلات خوانندگان شما را برطرف می کند و چندین بار آن را ویرایش کرده اید. اکنون آماده بیرون رفتن به جهان است. می توانید بلافاصله آن را منتشر کنید ، اما برنامه ریزی آن برای یک تاریخ خاص معمولاً بهتر است. این به شما کمک می کند از یک برنامه منظم برای انتشار اطمینان حاصل کنید – ارسال پست در همان روز هر هفته مخاطبان خود را باز می گرداند – و به شما زمان می دهد تا یک برنامه بازاریابی تهیه کنید.

تبلیغ محتوای با کیفیت بالا

ایجاد محتوای با کیفیت بالا به خودی خود یک استراتژی محتوای قدرتمند است ، اما کار شما با انتشار به پایان نمی رسد. یک مقاله با کیفیت بالا طبیعتاً بازدیدکننده را به خود جلب می کند ، اما همچنان به تقویت بازاریابی نیاز دارد – و شایسته آن است. و محتوای 10/10 برای موفقیت آمیزترین استراتژی بازاریابی ایده آل است: واداشتن سایر تأثیرگذاران برای انجام بازاریابی برای شما.

سه نوع افراد وجود دارد که می خواهید با این محتوا به آنها نزدیک شوید. گروه اول افرادی هستند که از قبل در صنعت خود می شناسید. گروه دوم افرادی هستند که نمی شناسید ، اما محتوایی مانند مطالب شما را به اشتراک می گذارند. گروه سوم (که غالباً با یکی از دو مورد دیگر همپوشانی دارد) افرادی هستند که در مقاله خود به محتوای آنها پیوند داده اید.

برای هر گروه از افراد ایمیل الگو ایجاد کنید. به آنها یادآوری کنید که هستید ، به آنها بگویید محتوای جدید شما دقیقاً چیست و دقیقاً آنچه می خواهید انجام دهند. آیا می خواهید مقاله شما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند؟ یک پیام از پیش نوشته شده را اضافه کنید که آنها می توانند به سرعت به اشتراک بگذارند. آیا می خواهید پیوند را در وب سایت خود قرار دهند؟ به آنها بگویید که کجا متعلق است و چه چیزی باید مقاله را بنامند. آن ایمیل ها را با نام تأثیرگذارها و دقیقاً دلیل اینکه چرا با آنها تماس می گیرید شخصی کنید – ستایش از کار آنها همیشه کمک می کند.

 توصیه نهایی برای ایجاد یک محتوای خوب

  چگونه می توان استراتژی تولید محتوا را عملی کرد ؟

هر بازاریاب محتوای ستاره راک یک قانون ساده را دنبال می کند: “کیفیت عالی” هرگز نمی تواند با کیفیت عالی مطابقت داشته باشد. ایجاد استراتژی محتوای شخصی خود پیرامون این یک قانون بهترین راه برای اطمینان از موفقیت است. ممکن است فوری نباشد – روند نوشتن به تنهایی ممکن است چندین روز طول بکشد – اما محتوای با کیفیت بالا در نهایت وبلاگ شما را به بالای آن تبدیل می کند.

در حال حاضر ، نگران این نباشید که همه مطالب خود را با محتوای با کیفیت بالا بسازید. با یک مقاله شروع کنید. سوالی را برای پاسخ انتخاب کنید ، هر سوال مرتبطی را که می توانید پیدا کنید مطالعه کنید و همه این پاسخ ها را در یک راهنمای جامع بسازید. ویرایش کنید تا جرقه بزند ، منتشر شود و تبلیغ کنید.

پس از اتمام اولین مقاله با کیفیت بالا ، روی نوشتن یک مقاله در ماه تمرکز کنید. با گذشت زمان ، مهارتهای تحقیق و نوشتن خود را افزایش می دهید و روند کار را سریعتر می کنید. در نهایت شما می توانید تمام محتوای خود را با کیفیت بالا تولید کنید – و سپس می توانید از نتایج با کیفیت بالا لذت ببرید.

شرکت پدیده تجارت با سالها تجربه در عرصه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی های آنلاین  با برگزاری دوره های آموزش تولید محتوا در اصفهان به آموزش تمام تکنیک ها و  فنون های تولید محتوا و سئو مورد نیاز برای سایتتان پرداخته است. عزیزان علاقه مند جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با کارشناسان ما تماس حاصل کنند

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آموزش مدیریت سرور لینوکس در اصفهان آموزش مدیریت سرور لینوکس در اصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

11 شهریور 1398

3 نکته در مورد شرکت های طراحی سایت در اصفهان که باید بدانید! 3 نکته در مورد شرکت های طراحی سایت در اصفهان که باید بدانید! مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

04 تیر 1397

ترفند های مهم در تولید محتوا ترفند های مهم در تولید محتوا مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

3 نکته طراحی سایت که هر کارآفرینی باید بداند! 3 نکته طراحی سایت که هر کارآفرینی باید بداند! مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

06 اردیبهشت 1397

متد اسکرام چیست؟ متد اسکرام چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 تیر 1396

چند ترفند برای جستجو بهتر در گوگل چند ترفند برای جستجو بهتر در گوگل مقالات سئو

پدیده تجارت

09 تیر 1397

UI و UX چست؟ UI و UX چست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

04 آذر 1394

خدمات پشتیبانی سایت خدمات پشتیبانی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 آبان 1398

چرا تبلیغات اینترنتی؟؟ چرا تبلیغات اینترنتی؟؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

18 آذر 1392

نقش طراحی سایت در برندسازی آنلاین چیست ؟ نقش طراحی سایت در برندسازی آنلاین چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

15 فروردین 1396

آموزش نصب وردپرس روی سی پنل آموزش نصب وردپرس روی سی پنل مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

30 آذر 1398

تبلیغات آنلاین چیست ؟ تبلیغات آنلاین چیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها