یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

ریسپانسیو بودن یک سایت و تاثیر آن برسئو

انتشار 24 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

مطمئناً ممکن است قبلاً اصطلاح “طراحی سایت ریسپانسیو” را شنیده باشید ، اما آیا می دانید معنای واقعی آن چیست یا اهمیت سئو و ریسپانسیو بودن یک سایت و تاثیر آن برسئو و سایر فاکتورهای بازاریابی دیجیتال چقدر است؟ این موضوع بسیار مهم است ، به خصوص با توجه به اینکه Google اخیراً روش های نمایه سازی آنها را تغییر داده است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت ریسپانسیو ، به مقاله  طراحی سایت ریسپانسیو نگاهی بیندازید .

درک اصول طراحی سایت ریسپانسیو

اگر وب سایت شما دارای طراحی ریسپانسیو باشد ، به این معنی است که وب سایت شما درهر نوع دستگاهی که کاربر از آن استفاده میکند قابل مشاهده است . به زبان ساده ، این نوع تکنیک طراحی وب تضمین می کند که وقتی کسی وب سایت شما را با تلفن همراه خود مشاهده می کند ، میتواند بلافاصله آن را با همان طراحی و همان حالت در تبلت  یا لب تاب  مشاهده کند.

ریسپانسیو بودن یک سایت معمولاً شامل ایجاد نسخه های مختلف یک وب سایت است. همچنین ممکن است مجبور شوید نوع محتوایی را که در صفحات خاصی نشان می دهید کاهش دهید.اغلب اوقات ، محتوای مد نظر شما به همان اندازه که در لب تاب  در یک صفحه قابل مشاهده است برای دستگاه دهای دیگر زیادی و قابل مشاهده نیست . بنابراین ، شما باید متناسب با دستگاه و اندازه صفحه نمایش را طراحی کنید.موتورهای جستجو دوست دارند اگر وب سایت ها سریع و درست بارگیری می شوند ، رتبه بالاتری داشته باشند. بنابراین ، طراحی ریسپانسیو به شما به عنوان صاحبان مشاغل وب سایت از بیش از یک روش سود می بخشد.

ریسپانسیو بودن یک سایت و مزیت آن

همانطور که گفته شد ، طراحی واکنش پذیر (ریسپانسیو) بخش مهمی از رتبه بندی SEO است .شما به عنوان یک صاحب کسب و کار ، قطعاً باید به فکر سرمایه گذاری در طراحی وب با قابلیت ریسپانسیو باشید ،که در اینجا به بیان دلیل اهمیت آن میپردازیم.

1.ریسپانسیو بودن یک سایت در هزینه شما صرفه جویی میکند

قبل از اینکه ریسپانسیو به یک موضوع مهم تبدیل شود ، مشاغل در حال ایجاد چندین وب سایت متناسب با مرورگرها و دستگاه های مختلف بودند که این کار یک تلاش بسیار پرهزینه است.تصور کنید اکنون هزینه طراحی وب شما چقدر است. سپس ، آنرا در حدود دو یا سه ضرب کنید تا هزینه های ایجاد چند وب سایت دیگر فقط برای دستگاه های تلفن همراه و رایانه های لوحی را تأمین کنید.این همان چیزی است که طراحی ریسپانسیو را بسیار مقرون به صرفه می کند. شما فقط باید برای یک وب سایت هزینه کنید و آن یک سایت را مدیریت کنید.

2.ایجاد اعتبار و حس کاربری بهتر

کاربران شما مهمترین دارایی شما در زمینه طراحی وب هستند. بالاخره این وب سایت مکانی است که برای اولین بار با کسب و کار شما به صورت آنلاین آشنا میشوند. بنابراین ، شما می خواهید به نوع تجربه ای که به بازدیدکنندگانی که وارد وب سایت شما می شوند ، توجه زیادی کنید. سایت نه تنها باید از تکنیک های برجسته طراحی برخوردار باشد و اطلاعات واضحی ارائه دهد ، بلکه باید سریع بارگذاری شود و خواندن و پیمایش آن آسان باشد.اینها همه بخشی از طراحی ریسپانسیو است. با این کار می توانید تجربه کاربری عالی را تضمین کنید ، که باعث می شود اعتبار برند شما از نظر کیفیت افزایش یابد.

3.ریسپانسیو بودن یک سایت و تاثیر آن برسئو

فراموش نکنیم که تجربه کاربری برای SEO نیز مفید است. هنگامی که کاربران تجربه خوبی را در وب سایت شما کسب کنند، قطعا کاربران  بیشتری را تشویق به بازدید از  سایت شما میکنند  و همین عامل سب میشود تا موتورهای جستجو رتبه بالاتری را برای سایت شما در نظر بگیرند . در اول ژوئیه 2019 ، گوگل رسماً به نمایه سازی تلفن های همراه روی آورد ، که واقعاً زمینه را برای تغییرات آینده فراهم می کند.اکنون ، طراحان وب یا مجبور به اولویت بندی وب سایت های تلفن همراه هستند ، یا بر طراحی ریسپانسیو تمرکز می کنند.بنابراین ، دفعه دیگر که با طراح وب خود صحبت می کنید ، می خواهید درباره این نوع تغییرات بحث کنید ، به خصوص اگر به ریسپانسیو بودن یک سایت و تاثیر آن برسئو اهمیت زیادی می دهید.

مزیت ریسپانسیو بودن یک سایت و تاثیر آن برسئو

1.دستگاه تلفن همراه

مزیت اساسی ریسپانسیو بودن یک سایت این است که بدون در نظر گرفتن دستگاه یا اندازه صفحه نمایش کاربر ، تجربه بهینه ای را ارائه می دهد. یک وب سایت ریسپانسیو خود را متناسب با آن تطبیق می دهد. طراحی وب ریسپانسیو با قابلیت سازگار بودن با دستگاه تلفن همراه ،کار را برای  موتورهای جستجو آسانتر می کند تا وب سایت شما را در هر دستگاهی فهرست کنند .

2.عملکرد بهتر

وب سایت ریسپانسیو یک وب سایت سریع است. رویکرد ایجاد طراحی وب ریسپانسیو با تمام استانداردهای مدرن وب ، از جمله W3C و ADA مطابقت دارد که استفاده از فناوری های وب نوظهور را تأیید می کند. با پیروی از توصیه های آنها ، اطمینان حاصل می کنید که وب سایت شما برای سرعت و سازگاری بین مرورگر برای کاربران در دستگاه های مختلف بهینه شده است. با کد به حداقل رسانده شده ، Google می تواند با سرعت بیشتری به صفحات وب شما سرویس دهد.

3.نرخ های برگشت پایین

Google نرخ جستجوی شما را تجزیه و تحلیل می کند ، درصد بازدیدکنندگان سایت که به وب سایت شما می آیند و پس از فقط یک صفحه از آنجا خارج می شوند و بخشی از آن بسته به این آمار نمره کیفیت وب سایت شما را تعیین می کند. نرخ گزاف گویی بالا منجر به کاهش SEO و میزان ترافیک کمتر خواهد شد در حالی که نرخ گزاف گویی پایین به ترتیب پاداش خواهد گرفت. با داشتن یک طراحی وب ریسپانسیو، شما اطمینان می دهید که کاربران در همه اندازه صفحه نمایش و دستگاه ها تجربه بهینه را تجربه می کنند. این امر منجر به صرف وقت بیشتر آنها در سایت شما و مشاهده چندین صفحه خواهد شد ، که این امر بسیار حائذ اهمیت است.

4.بهبود تجربه کاربری بهری

ما می دانیم که طراحی وب پاسخگو برای کاربران تلفن همراه چقدر مهم است ، اما چگونه تجربه کاربر را بهبود می بخشد؟ ساده. یک طراحی وب پاسخگو باعث بهبود رتبه بندی ارگانیک سئو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر سایت خواهد شد. با انتخاب داشتن یک طراحی وب پاسخگو به جای چندین دامنه ، محتوایی را ارائه می دهید که خود را با دستگاهی که کاربر در آن سازگار است ، سازگار کند. این امر برای ناوبری بصری وب سایت و یک رابط تمیز و جذاب فراهم می کند ، به طور موثر تجربه کاربر را به سطح بالاتری ارتقا می دهد.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

نرم افزار دانلود فیلم movie house نرم افزار دانلود فیلم movie house

پدیده تجارت

27 آبان 1396

آقای جلالی دوره اندروید آقای جلالی دوره اندروید

پدیده تجارت

03 مهر 1396

آقای شیرانی دوره آموزش nodejs آقای شیرانی دوره آموزش nodejs

پدیده تجارت

29 اردیبهشت 1399

آقای منزه دوره آموزش طراحی سایت php آقای منزه دوره آموزش طراحی سایت php

پدیده تجارت

30 خرداد 1397

خانم موحدیان دوره طراحی سایت خانم موحدیان دوره طراحی سایت

پدیده تجارت

30 آبان 1396

طراحی سایت اختصاصی پایاهنر طراحی سایت اختصاصی پایاهنر

پدیده تجارت

02 آبان 1396

خانم خسروی دوره آموزش دیتابیس خانم خسروی دوره آموزش دیتابیس

پدیده تجارت

29 مهر 1398

آقای هاشمی دوره آموزش وردپرس آقای هاشمی دوره آموزش وردپرس

پدیده تجارت

25 تیر 1397

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها