یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟

انتشار 23 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟

بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing) از رویکردی نوآورانه به بخشی اساسی از تبلیغات و استراتژی تجارت تبدیل شده است. اکنون می توان آن را به چندین روش تعریف کرد ، اما در ابتدایی ترین سطح می توان آن را به صورت زیر توضیح داد:بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟ به استراتژیهای مبتنی بر بینش ناشی از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ ، جمع آوری شده از طریق تعاملات و تعاملات مصرف کننده ، برای شکل گیری پیش بینی در مورد رفتارهای آینده اطلاق می شود. این شامل درک داده های مشتری شما در حال حاضر ، داده هایی که می توانید دریافت کنید و نحوه سازماندهی ، تجزیه و تحلیل و استفاده از این داده ها برای بازاریابی بهتر است.

این نوع بازاریابی با بازاریابی سنتی متفاوت است زیرا به بازاریابان امکان می دهد در مکان مناسب ، در زمان مناسب و با پیشنهاد مناسب با مشتریان ارتباط برقرار کنند. بازاریابی سنتی هنگامی که توسط داده های جامع و تجزیه و تحلیل پشتیبانی نمی شود ، شامل آزمایش و خطای زیادی است. بازاریابی پشتیبان داده ها امکان شخصی سازی بیشتر ، هدف گذاری پیشرفته و معیارهای دقیق را فراهم می کند تا بازاریابان بتوانند با گذشت زمان به بهبود استراتژی های خود ادامه دهند.

مزایای بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟

هم مشاغل و هم مصرف کنندگان می توانند از طریق رویکرد داده محور در بازاریابی سودهای زیادی کسب کنند. وقتی استراتژی ها با موفقیت اجرا می شوند ، این مزایا شامل موارد زیر است:
1.بازاریابی شخصی شده

ضروری است که شرکت ها پیام درست را در زمان مناسب به مخاطب مناسب انتقال دهند. بازاریابی مبتنی بر داده به مارک های تجاری اجازه می دهد تا یک کمپین سفارشی ایجاد کنند که منجر به تبدیل به درک عمیق تری از مشخصات مشتری شود. بازاریابی شخصی این امکان را برای برندها فراهم می کند تا در سطح فردی با مشتری رابطه برقرار کنند که به نوبه خود باعث افزایش وفاداری و بازگشت سرمایه مشتری می شود.
2.تقسیم بندی

بازاریابان می توانند با داشتن انبوهی از اطلاعات در پایگاه داده خود ، برای تعیین دقیق ترین و عملی ترین اطلاعات در مورد مشتریان و چشم اندازها ، غربالگری کنند. با رویکرد داده محور ، جدا کردن و گروه بندی مخاطبان مورد نظر که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید بسیار آسان تر می شود. این نوع استراتژی تقسیم بندی می تواند شخصی سازی را بیشتر و مشارکت مشتری را افزایش دهد.
3.تجربه ای همه جانبه

بازاریاب ها می توانند از داده ها برای گسترش دسترسی به شبکه های مختلف استفاده کنند و ارتباطات را فراتر از ایمیل صرف کنند تا تجربه ای کاملاً همه جانبه داشته باشند. با توزیع تبلیغات داده محور در کانال ها ، از طریق کمپین های بازاریابی خودکار ، پیام شما سازگار ، همسو و هماهنگ است و در مکان مناسب و در زمان مناسب به هر گیرنده می رسد.
4.نظر سنجی

بسیاری از مارک های معروف از بازاریابی مبتنی بر داده برای افزایش تجارب مشتری خود استفاده می کنند. آنها اغلب نظر سنجی رضایت مشتری را ترتیب می دهند و مناطق خاصی را برای بهبود مشخص می کنند.
5.توسعه بهتر محصول

بازاریابی مبتنی بر داده به میزان قابل توجهی میزان شکست محصول را کاهش می دهد. شرکت ها می توانند درک بهتری از مخاطبان هدف خود ایجاد کنند ، که منجر به تولید محصولات مناسب تر برای آن بازار خاص می شود.

چالش های بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟

مانند اکثر استراتژی های ارزشمند تجاری ، بازاریابی موفقیت آمیز داده محور چالش هایی دارد. بیایید نگاهی به برخی از مبارزات رایج بیندازیم:
1.تیم مناسب

با توجه به ماهیت شغلی و مهارت های مورد نیاز ، جذب نوع مناسب کارکنان متخصص در تجزیه و تحلیل پیش بینی یا تقویت مخاطب می تواند چالش برانگیز باشد. یادگیری بیشتر در مورد داده محور بودن (یا تبدیل شدن به یک دانشمند داده) ممکن است به نفع شما و تیم شما باشد.
2.سیلوهای دپارتمان

موفقیت در بازاریابی مبتنی بر داده تا حد زیادی به داشتن داده های با کیفیت و یکپارچه بستگی دارد که دستیابی به آن کار ساده ای نیست. غالباً ، بخشهای مختلف داده هایی با اهداف متناقض با یکدیگر به دست می آورند.
3.تعهد

اگر کاملاً به آن متعهد نباشید ، استفاده از یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر داده ، احمقانه به نظر می رسد ، با این حال برخی از شرکت ها هستند که مرتکب این اشتباه می شوند. اگرچه ممکن است استراتژی مشخصی داشته باشند ، اگر با ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت سازگار نباشند ، معنای زیادی نخواهد داشت.
4.ادغام

اگر شرکتی در روند ادغام شکست بخورد ، بازاریاب ها برای جمع آوری داده های مناسب مورد نیاز مشتری برای دید 360 درجه تلاش می کنند. به عنوان مثال ، شرکت های خرده فروشی و وب سایت های تجارت الکترونیکی اغلب با کار جمع آوری و ساختاردهی داده ها از رسانه های اجتماعی و دستگاه های تلفن همراه به چالش کشیده می شوند.

چگونه می توان رویکرد مبتنی بر داده را برای بازاریابی اتخاذ کرد ؟

چه تازه شروع به کار کرده باشید و چه بخواهید استراتژی بازاریابی موجود خود را بهبود ببخشید ، عناصر خاصی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. این شامل:

خودکار سازی و ادغام: ادغام ابزارها و فن آوری های جدید در استراتژی بازاریابی شما گاهی اوقات طاقت فرسا است. با ایجاد یک استراتژی اتوماسیون بازاریابی که همچنان امکان شخصی سازی را فراهم می کند ، به اهداف خود وفادار خواهید ماند و از پیچیدگی نتایج جلوگیری خواهید کرد.

همکاری در بین تیم ها: از آنجا که داده ها چیزی است که باید در کل سازمان مدیریت شود ، بازاریاب ها باید اطمینان حاصل کنند که اطلاعات در بین ادارات و تیم ها به اشتراک گذاشته شده است.

تغییرات صنعت را کنترل کنید: رقابت را کاملاً زیر نظر بگیرید تا بتوانید از این الگو پیروی کنید یا از اشتباهات آنها درس بگیرید. مانند هر حوزه دیگر در این صنعت ، بازاریابی مبتنی بر داده دائماً در حال تغییر است. به روز بودن در مورد آخرین روندها تنها به استراتژی برند خود کمک می کند.

ندازه گیری مداوم: بازاریابی مبتنی بر داده یک راه حل همه جانبه نیست. باید دائماً بر اساس نتایج (موفقیت یا شکست) که مشاهده می کنید کنترل و تنظیم شود. این به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام استراتژی ها و تاکتیک ها کار می کنند و تشویق خرید رهبران سازمانی است.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آموزش مقدمات برنامه نویسی آموزش مقدمات برنامه نویسی مقالات سئو

پدیده تجارت

11 آبان 1398

مزایای فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین مزایای فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

17 شهریور 1392

پرستا شاپ، فروشگاه سازی قدرتمند با امکاناتی بیش از نیاز شما! پرستا شاپ، فروشگاه سازی قدرتمند با امکاناتی بیش از نیاز شما! مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

23 خرداد 1394

پرسونای خریدار چیست؟ پرسونای خریدار چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

بازاریابی تعاملی ( اینتراکتیو مارکتینگ) چیست ؟ بازاریابی تعاملی ( اینتراکتیو مارکتینگ) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

07 اردیبهشت 1399

بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) چیست؟ بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) چیست؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

03 بهمن 1396

وایر فریم wireframe چیست؟ وایر فریم wireframe چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 مهر 1396

آموزش نصب وردپرس در لوکال آموزش نصب وردپرس در لوکال مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 آذر 1398

چگونه یک اینفلوئنسر شویم ؟ چگونه یک اینفلوئنسر شویم ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

14 بهمن 1398

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

22 دی 1398

مزایای ویدیو مارکتینگ مزایای ویدیو مارکتینگ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

19 آذر 1398

آیا به تاثیر اینستاگرام در شبکه های اجتماعی پی برده اید؟ آیا به تاثیر اینستاگرام در شبکه های اجتماعی پی برده اید؟ مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

27 بهمن 1395

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها