یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

جدید ترین فناوری های سئو 2021

انتشار 14 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

SEO یک صنعت پویاست. آنچه که چند هفته پیش کار کرده ممکن است در حال حاضر دوباره کارساز نباشد.به عنوان یک متخصص سئو ، برای مطابقت با تقاضای همیشه در حال تغییر صنعت ، باید از آخرین روندها و فن آوری های در حال ظهور آگاهی داشته باشید. به این ترتیب می توانید در بالای بازی خود باقی بمانید و در تجارت خود کارآمدتر شوید.در این پست ، ما از تیم دیجیتال مارکتینگ و سئو پدیده چند فناوری در حال ظهور در صنعت SEO و نحوه تأثیر آنها بر کار شما به عنوان یک متخصص SEO را با شما به اشتراک می گذاریم. اگر می خواهید فرآیندهای SEO خود را در سال 2021 و بعد از آن مقیاس بندی کنید ، باید مراقب این فناوری ها باشید و بلافاصله اجرای آنها را در تجارت خود شروع کنید.

 

جدید ترین فناوری های سئو 2021

1.پردازش زبان طبیعی (NLP) Natural Language Processing

پردازش زبان طبیعی

در دسامبر 2019 ، Google رسماً به روزرسانی الگوریتم ترانسفورمرها (BERT) درسراسر جهان را برای نمایندگی های رمزگذار دو طرفه ارائه داد. این به روزرسانی NLP را مورد توجه قرار داد و از آن زمان به بعد یک فناوری برای مراقبت در صنعت سئو بوده است.با NLP ، Google با مشاهده متن آن می تواند معنی یک کلمه در جمله را بفهمد.این بدان معناست که Google دیگر به کلمات یا عبارات خاصی که کاربران در جستجوی آنها هستند اعتماد نمی کند تا پاسخ های صحیح به آنها ارائه دهد. در عوض ، آنها در حال جستجو برای اهداف جستجو هستند.

مثالی که دنی سالیوان Danny Sullivan می‌زند و من فکر می‌کنم واقعا مثال جالبی است: “آیا کسی تاثیر سریال های آبکی را روی تلویزیون خود حس کرده است یا خیر.” اگر تا به حال سریال های آبکی را تماشا کرده باشید می دانید که کمی عجیب به نظر می‌رسند. شاید کسی چنین چیزی را تجربه کرده باشد و نداند به این موضوع چه می‌گویند. این شخص نمی‌تواند تاثیر سریال آبکی را گوگل کند چون خود چیزی درباره آن نمی‌داند.

این شخص ممکن است چنین چیزی را جستجو کند “چرا تلویزیون من احمقانه به نظر می‌رسد؟” تطبیق عصبی به گوگل کمک می‌کند بفهمد که وقتی کسی جستجو می‌کند “چرا تلویزیون من احمقانه به نظر می‌رسد؟”، یک پاسخ ممکن برای این سوال می‌تواند تاثیر سریال آبکی باشد. بنابراین گوگل این نتیجه را نمایش می‌دهد و کاربر نیز راضی و خوشحال است.

2.ایجاد زبان طبیعی (NLG) برای محتوای کوتاه فرم

ایجاد زبان طبیعی

NLG مخفف کلمه Natural Language Generation است. نسل زبان طبیعی زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی است. برنامه های NLG داده های ساخت یافته را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را به متن ترجمه می کنند. اگر اطلاعات مبتنی بر داده زیادی دارید که باید بیان شود ، می توانید یک نرم افزار تولید زبان طبیعی مانند ما از AX Semantics را با آن تغذیه کنید.

مزایای استفاده از زبان طبیعی چیست؟


بسیاری از متن ها بر اساس مجموعه داده های پیچیده ای ساخته شده اند. استخدام انسان برای تبدیل داده ها به متن هم زمان بر است و هم هزینه بر است. یک نرم افزار NLG برای ایجاد محتوای خودکار می تواند این کار را سریعتر و ارزان تر به عهده بگیرد – اگر ساختار داده ها و متون مورد نیاز در اصل همیشه یکسان باشد. بنابراین سود NLG عمدتا یک سود اقتصادی است.

3.TF * IDF

TF * IDF

TF * IDF مخفف “Term Frequency times Inverse Document Frequency” است.به زبان عامیانه ، TF-IDF به بازاریابان کمک می کند تا تعیین کنند که اگر می خواهند در SERP خوب رتبه بندی کنند چه موضوعاتی را باید پوشش دهند.مقدار tf-idf متناسب با تعداد دفعات ظاهر شدن کلمه در سند افزایش می یابد ، اما اغلب با فرکانس کلمه در مجموعه جبران می شود ، که به شما کمک می کند تا این واقعیت را تنظیم کنید که بعضی کلمات به طور کلی بیشتر ظاهر می شوند.
Tf * idf اغلب به عنوان بخشی از نمایه سازی معنایی نهفته (یا LSI) استفاده می شود ، که یک روش برای پردازش زبان است (همچنین اغلب به آن به عنوان پردازش زبان طبیعی یا NLP گفته می شود) و به سیستم اجازه می دهد تا اسناد را بر اساس ارتباط با اصطلاح یا موضوع خاص
هدف از این روش ایجاد یک جمعیت از محتوای بدون ساختار برای ارزیابی آنچه در مورد آن است و میزان نمایندگی آن موضوع یا مفهوم در مقابل سایر اسناد در جمعیت نمونه ، است.
هدف آن این است که به ماشین ها اجازه دهید بفهمند صفحات مربوط به چیست.
LSI به عنوان یک راه حل برای ایجاد حدود 2 چالش برانگیزترین محدودیت استفاده از منطق بولی برای پرس و جوهای کلمات کلیدی مطرح شد. چندین کلمه که دارای معانی مشابه هستند (مترادف) و کلماتی که بیش از یک معنی دارند (چند سندی).

4. GPT-3 برای ایجاد محتوای خودکار

GPT-3 برای ایجاد محتوای خودکار

جهان اخیراً با GPT-3 ، جدیدترین مدل پیش بینی زبان ایجاد شده توسط OpenAI ، آشنا شد. آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی بتا خصوصی GPT-3 خود را برای انتخاب توسعه دهندگانی منتشر کرد که به بزرگترین و پیشرفته ترین مولد متن AI تاکنون خلق شده اند.

توسعه دهندگان قبلاً از این فناوری برای ایجاد برنامه هایی استفاده کرده اند که به سود بازاریابان دیجیتال باشد. برای ایجاد عناوین جدید Google Ads به کمک نیاز دارید؟ GPT-3 می تواند ده ها مورد از آنها را برای شما بنویسد. در چند ثانیه برای ایجاد محتوا نیاز به کمک دارید؟ GPT-3 می تواند به شما در انجام این کار و به هر سبک دلخواه شما کمک کند.

اگرچه حداقل یک سال طول می کشد تا GPT-3 به عنوان یک محصول تجاری در دسترس باشد ، بازاریابان دیجیتال و سئوکاران باید با این فناوری شگفت انگیز آشنا شوند و برنامه های بالقوه آن را برای صنعت ما پیش بینی کنند.

5.تست SEO A / B

تست SEO A / B

دانستن اینکه چه تغییری در وب سایت شما روی ترافیک ارگانیک موتورهای جستجو ایجاد کرده است ، اندازه گیری آن چالش برانگیز است.صرفاً ایجاد تغییر در وب سایت خود و بررسی تأثیر معیارها مانند رتبه بندی و نرخ کلیک (CTR) به اندازه کافی خوب نیست.تا زمانی که نتوانید عوامل خارجی را کنترل کنید ، هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا تغییرات در رتبه بندی یا CTR به دلیل تغییری است که ایجاد کرده اید یا عوامل خارجی دیگر وجود ندارد. به زیر مراجعه کنید.انجام یک تغییر و بررسی معیارها اغلب به عنوان قبل و بعد از آزمایش ذکر می شود. در حالی که قبل و بعد از آزمایش بهتر از اندازه گیری نکردن هر چیزی است ، این یک آزمایش کنترل شده نیست و نمی توانید از آن برای نتیجه گیری قاطع استفاده کنید – گمراه شدن آسان است و فکر می کنید که تغییر شما مسئول تأثیر مشاهده شده است ، همچنین می توانست رقیبی در تغییر سایت خود یا عوامل خارجی دیگر باشد.

علاوه بر نداشتن یک گروه کنترل از صفحات در قبل و بعد از آزمایش ، این واقعیت که مدت زمان لازم برای موتورهای جستجو برای جستجوی سایت شما و در نظر گرفتن تغییرات نیز غیرقابل پیش بینی است ، تحلیل را پیچیده می کند. ممکن است فوری باشد یا هفته ها طول بکشد. این امر باعث می شود که مشاهده داده ها مانند ترافیک یا رتبه بندی و تلاش برای ردیف کردن آنها با تغییری که تقریباً انجام داده اید غیرممکن است.تست تقسیم سئو کنترل شده زمانی است که گروهی از صفحات مشابه آماری را به کنترل تقسیم کنید و سپس گروه های مختلف ، صفحات مختلف را تغییر دهند.شما می توانید عملکرد ارگانیک هر دو گروه را در برابر یکدیگر و در مقابل میزان پیش بینی شده بازدید از ترافیک ، بدون تغییر در سایت مقایسه کنید.

6.بهینه سازی محتوای خودکار در صفحه Automated on-page content optimization

هنگام ایجاد یک محتوا به شکل طولانی ، شما معمولاً:

صفحات دارای رتبه برتر را در SERP بررسی کنید

از هر بخش رتبه بندی محتوا در SERP استفاده کنید

عناوین و زیرعنوانهای خاصی را که صفحات در حال پوشش دادن هستند مشخص کنید

نقاط گمشده در صفحات را شناسایی کنید

طرح کلی بهتر از قطعه خودمان ایجاد کنید.

و غیره

این کار معمولاً زمان زیادی می برد. شما باید ساعتها وقت داشته باشید که یکی از مطالب را به صورت دستی بررسی کرده و مهمترین نکاتی را که باید در قسمت خود وارد کنید یادداشت کنید.

نحوه استفاده از بهینه سازی محتوای خودکار در صفحه

به جای صرف ساعت ها برای ایجاد خلاصه مطالب و تحقیق درباره اطلاعاتی که می خواهید در محتوای خود بگنجانید ، می توانید از ابزارهای جستجوگرها مانند Frase AI و Content Harmony استفاده کنید.

با استفاده از Frase AI می توانید مدت زمانی را که برای تحقیق در مورد محتوا استفاده می کنید کوتاه کنید. بگویید می خواهید در مورد “چگونه سریع لاغر شویم” بنویسید ، می توانید کلمه کلیدی اصلی را در این ابزار وارد کنید.

پس از اتمام ، صفحات دارای رتبه برتر در SERP به طور خودکار بررسی می شود و برخی از اطلاعات مفیدی را که می توانید هنگام ایجاد محتوای خود استفاده کنید ، در اختیار شما قرار می دهد. اینها شامل نتایج برتر برای کلمه کلیدی ، آمار و داده هایی است که می توانید در محتوای خود اضافه کنید ، سوالاتی که مخاطبان هدف شما از Quora ، Reddit و Google’s People Ask نیز می پرسند.

با ابزاری مانند Content Harmony ، می توانید به طور خودکار خلاصه مطالبی ایجاد کنید که در مدت زمان کمتری با هدف جستجو مطابقت داشته باشد.

تمام آنچه برای شروع به کار نیاز دارید کلمه کلیدی شما است. وقتی آن را وارد نرم افزار کردید ، SERP ها را با استفاده از نقاط مختلف داده به طور خودکار تجزیه و تحلیل می کند. پس از آن ، می توانید خلاصه مطالب خود را از آنجا تهیه کنید.

نتیجه

با توجه به پیشرفت های جدید فناوری سئو ، آینده صنعت seo   بسیار گسترده و قابل پیشرفت و تغییر است و قطعا این تغییرات نقش بسزایی در افزایش سئو سایت شما خواهند داشت . در حالی که برخی از آنها در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند ، برخی دیگر هنوز در دست توسعه هستند

اگر شما یک SEO کار هستید و یا یک تازه کار  که می خواهید در صنعت در رده های برتر باقی بمانید ، باید مراقب این فناوری های در حال ظهور باشید و استفاده از آنها را برای پیشرفت کار خود شروع کنید .  ما در شرکت پدیده تجارت با سابقه ای چندین ساله و در اختیار داشتن مدرسان مجرب و مطلع از جدید ترین فناوری های روز ، اقدام به برگزاری دوره های آموزش تولید محتوا و سئو در اصفهان کرده ایم ، تا بتوانیم اطلاعاتی مفید و جدید متناسب با روز را در اختیار عزیزان علاقه مند بگزاریم .

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

ذخیره سازی اشیا ( Object Storage ) چیست؟ ذخیره سازی اشیا ( Object Storage ) چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

راه های یادگیری برنامه نویسی iOS در اصفهان راه های یادگیری برنامه نویسی iOS در اصفهان مقالات

پدیده تجارت

30 آبان 1396

مزایای بازاریابی ایمیلی چیست ؟ مزایای بازاریابی ایمیلی چیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

28 دی 1398

آشنایی با نحوه کار keyfream در نرم افزار After Effects آشنایی با نحوه کار keyfream در نرم افزار After Effects مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

25 شهریور 1397

تفاوت آموزش وردپرس پدیده با دیگر آموزش های خصوصی در چیست؟! تفاوت آموزش وردپرس پدیده با دیگر آموزش های خصوصی در چیست؟! مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

09 آبان 1397

منظور از طراحی اختصاصی سایت چیست؟ منظور از طراحی اختصاصی سایت چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

25 دی 1392

فاکتورهای انتخاب یک شرکت طراحی سایت در اصفهان چیست؟ فاکتورهای انتخاب یک شرکت طراحی سایت در اصفهان چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 دی 1395

خدمات پشتیبانی سایت خدمات پشتیبانی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 آبان 1398

معرفی سیستم عامل CentOS معرفی سیستم عامل CentOS مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

25 آذر 1398

آموزش سینما 4d دراصفهان آموزش سینما 4d دراصفهان

پدیده تجارت

12 تیر 1399

آموزش طراحی Seekbar در اندروید استودیو آموزش طراحی Seekbar در اندروید استودیو مقالات موبایل

پدیده تجارت

19 خرداد 1397

اصول آموزش پروژه محور اصول آموزش پروژه محور مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 آبان 1398

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها