یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

سئو صفحات دسته بندی (Category Pages )

انتشار 24 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

هنگامی که وارد یک سایت میشوید معمولا با یک سری صفحات دسته بندی شده روبه رو میشوید که دسترسی به قسمت های مختلف یک سایت یا نوع عای مختلف یک محصول را برای شما آسان میکنند . آیا شما نیز علاقه دارید صفحات دسته بندی خود را به گونه ای طراحی کنید که علاوه بر یک حس تجربه کاربری خوب به مخاطبتان ، سئو سایتتان نیز بالا برود و در میان جستجوهای گوگل از یک جایگاه ویژه برخوردار باشد ؟

ما در این سری از مقالات  پدیده به  به توضیح مختصری از صفحه دسته چیست؟ 6 راه برای بهینه سازی صفحات دسته بندی ، چرایی اهمیت این صفحات میپردازیم ، چرا که صفحات دسته بندی  به دلیل دارای گسترده ترین و بالاترین اولویت در یک وب سایت در جستجوی برخی از کلمات کلیدی با بیشترین حجم و بالاترین میزان هستند. به همین دلیل بهینه سازی صحیح صفحات دسته تجارت الکترونیک برای سئو بسیار مهم است .

 

صفحه دسته چیست؟


 

صفحات دسته  (Category Pages ) کلمات کلیدی را که افراد بیشتر به جستجوی آنها می پردازند ، هدف قرار می دهند. اما بهینه سازی صفحات دسته بندی برای رتبه بندی جستجوی ارگانیک ممکن است دشوار باشد ، زیرا الگوهای دسته پیش فرض در سیستم عامل ها تمایل دارند که متن کمتری را نسبت به سایر صفحات نگه دارند.

دسته ها صفحات وب منفرد را براساس یک موضوع یا موضوع مشابه گروه بندی می کنند. دسته ها که به طور گسترده در سیستم عامل های وبلاگ نویسی مانند وردپرس استفاده می شوند ، به محتوای وب سایت یا طبقه بندی آن نظم و ساختار می دهند. دسته ها محتوای شما را به گونه ای سازماندهی می کنند که کاربر بتواند آنچه را که می خواهد به راحتی پیدا کند و صفحات دسته بندی به عنوان نمایه ای از تمام صفحات و پست های متعلق به آن موضوع خاص عمل می کنند.

افزودن پست یا صفحه به وب سایت باید همیشه اختصاص دادن آن به یک دسته را داشته باشد و لازم نیست آن را فقط به یک مورد محدود کنید. پست ها را می توان به هر تعداد دسته بندی که می خواهید اضافه کنید ، اما بهتر است هنگام تنظیم محتوای خود ، قصد کاربر را در ذهن داشته باشید. اگر مشتری هدف تلاش می کند تا آنچه را که بدنبال آن است پیدا کند ، پس باید در مورد استراتژی خود تجدید نظر کنید. در عکس زیر ما نمونه ای از دسته بندی که برای مقالاتمان  قرار داده ایم را اوده ایم.

 

 category pages

در زیر ما به بیان 6 راه برای بهینه سازی صفحات دسته بندی که باعث بهبود رتبه بندی سایت شما در کلمات کلیدی مد نظرتان میشود.

 راه های سئو صفحات دسته بندی (Category Pages )

1.با متا داده شروع کنید

برچسب های عنوان و توضیحات متا شکل اصلی بهینه سازی محتوا است. برچسب عنوان با نفوذترین عنصر در صفحه است که موضوع کلمه کلیدی صفحه شما را تنظیم می کند و همراه با توضیحات متا ، عبارات جستجوی رتبه بندی صفحه را تحت تأثیر قرار می دهد.برچسب های عنوان و توضیحات متا در کد HTML سایت تعبیه شده است. هر دو به طور معمول برای بهینه سازی در سیستم های مدیریت محتوا قابل دسترسی هستند.

2.عنوان ها را مرتبط کنید

بعد ، از بالای صفحه قابل مشاهده شروع کرده و برچسب های عنوان – H1 ، H2 و غیره را بهینه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید زمینه محتوای یک بخش خاص را درک کنند. عنوان اصلی در بالا صفحه (معمولاً در کدH1نوشته میشوند ) معمولاً موضوع عنوان را برای کل صفحه تقویت می کند. عناوین فرعی مانند عناوین H2 و H3 بر مضامین پشتیبانی کننده تأکید دارند.

به عنوان مثال ، در تصویر زیر ، در صفحه اصلی پدیده از کلمه کلیدی “دوره های آموزش” استفاده کرده ایم . کل عبارت در سرتاسر پیوندهای ناوبری سایت نیز تکرار می شود و سیگنال “دوره های آموزشی” قوی تر را به موتورهای جستجو می فرستد. نتیجه این است که پدیده در جستجوی “دوره آموزش اندروید” از رقبای خود پیشی می گیرد.

عنوان ها

3.متن را وارد کنید

از یک متن هرچند کوتاه برای توضیح بیشتر دسته مورد نظر  استفاده کنید که در آن نیز میتوانید از کلمات کلیدی دوباره بهره ببرید .مانند عکس زیر که ما برای دسته آموزش اندروید به توضیح دوره ؛ زمان ، و … پرداختیم .

متن را وارد کنید

4.از محتوای ویژه استفاده کنید

شما میتوانید با استفاده از صفحات دسته  (Category Pages ) به مخاطبان خود  خدمات ، موارد فروش ، برنامه های آموزشی ، محصولات و پیام ها یی که میخواهید را به آنها بدهید و آنها را  جذب کنید. از این ویژگی ها برای بهینه سازی جستجوی ارگانیک نیز استفاده کنید.

ابتدا مطمئن شوید که توصیفات یک ویژگی کدگذاری شده است نه اینکه در تصویر جاسازی شده باشد. جستجوی بصری مسیری طولانی را طی کرده است ، اما در الگوریتم های رتبه بندی جستجو استفاده نمی شود. و اطمینان حاصل کنید که متن با زبان توصیفی و کلمات کلیدی بهینه شده است.

5.متن پیوند را مرتبط سازید

پس از اینکه محتوا را تولید کردید یک متن بنویسید و روی آن لینکی قرار دهید ولی نکته مهم این است که متنی بنویسید که با محتوای شما مرتبط باشد

به فرض اگر یک کحتوا در مورد دوره آموزش اندروید نوشتیند در پایان یک دکمه بگذارید و بنویسید همین الان ثبت نام کنید یا دوره های مرتبط ولی اگر بنویسید . “بیشتر بدانید” و “اینجا را کلیک کنید” برای موتورهای جستجو بی معنی است ، همچنین متن پیوند داده شده مرتبط است.

6.بر پیمایش دسته تأکید کنید

هدف اصلی فیلترهای دسته ای کمک به خریداران در یافتن محصولات است. اما پیمایش دسته بندی همچنین بر نمایه سازی ، اقتدار و ارتباط هر صفحه در جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارد. بنابراین قرار دادن کلمات مرتبط در پیمایش و فیلترها از امتیازات بهره مند می شوند.قبل از بهینه سازی ، اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند از پیمایش وجهی شما استفاده کنند. در غیر این صورت ، تلاش بی فایده خواهد بود.

جمع بندی سئو صفحات دسته بندی (Category Pages )

صفحات دسته برای حفظ انسجام وب سایت و کمک به مشتریان در دستیابی سریع به خواسته هایشان بسیار مفید هستند ، اما همچنین می توانند به عنوان ابزاری برای توسعه تجارت مورد استفاده قرار گیرند. با استفاده از آنها می توانید صفحات دسته ها را برای افزایش تبدیل و افزایش سئوی کلی خود به سطح کاملاً جدیدی برسانید.

در پایان امید واریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و مطمعنیم که شما عزیزان میتوانید با استفاده از نکاتی که در بالا بیان شد صفحات دسته بندی عالی را برای سایت خود طراحی کنید و جایگاه خوبی را در سرچ های گوگل به دست آورید.

پشتیبانان پدیده هر لحظه و هر کجا که باشید پاسخ گوی سوالات شما هستند فقط کافیست با شماره ی ما تماس بگیرید یا در قسمت نظرات و پرس و پاسخ سوال خود را مطرح کنید.در کمترین زمان پاسخ گوی شما هستیم

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

معایب و سوالات رایج وردپرس معایب و سوالات رایج وردپرس مقالات سئو

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

ویژگیهای وردپرس ویژگیهای وردپرس مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

01 مهر 1392

طراحی اپ در اصفهان طراحی اپ در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

12 شهریور 1398

طراحی بازی اندروید با بازی ساز Unity طراحی بازی اندروید با بازی ساز Unity مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

01 اردیبهشت 1397

اهمیت سیستم مدیریتی وردپرس در طراحی سایت اهمیت سیستم مدیریتی وردپرس در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

17 مرداد 1396

اهمیت سئو SEO چیست؟ اهمیت سئو SEO چیست؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

مزایای بازی سازی در اندروید مزایای بازی سازی در اندروید مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

29 بهمن 1396

آموزش کلی مفهومات دیتابیس آموزش کلی مفهومات دیتابیس مقالات موبایل

پدیده تجارت

06 خرداد 1397

آموزش ساخت دکمه شناور در اندروید استودیو آموزش ساخت دکمه شناور در اندروید استودیو مقالات

پدیده تجارت

12 خرداد 1397

مزایای کسب درآمد آنلاین مزایای کسب درآمد آنلاین مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

28 مهر 1392

خدمات پشتیبانی سایت خدمات پشتیبانی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 آبان 1398

فلت دیزاین چیست؟ فلت دیزاین چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

15 فروردین 1401

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها