یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

طراحی سایت اصولی به چه معناست؟

انتشار 12 تیر 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

طراحی سایت اصولی به چه معناست؟

زیبایی و طرح سایت نقش بسیاری در جذب مخاطب شما دارد. همچنین کاربرپذیر بودن آن باعث راحتی کار با آن می شود. حتی نوع رنگی که از آن استفاده می شود تاثیرپذیر است و باید در جهت اهداف و رنگ سازمانی شما از رنگ و یا رنگ های بخصوصی استفاده شود. در نظر داشته باشید که استفاده از تصاویر متناسب، با کیفیت و زیبا در کنار محصولات یا خدمات وب سایت، تاثیر زیادی در جذب مخاطبان و زیبایی وب سایت شما خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم دقیق تر و جزیی تر به این گونه موضوعات بپردازیم.

هدف از طراحی اصولی سایت چیه؟

هنگامی که سایتی طراحی مناسبی داشته باشد، علاوه بر جذب مخاطب باعث می شود که مدت زمان زیادی مخاطبان در سایت بمانند و در نتیجه تعداد کاربرانتان بیشتر می شود و بازدهی سایت شما هم افزایش خواهد یافت اما اگر طراحی سایت مناسبی نداشته باشید, ممکن است در اوایل جذب مخاطب داشته باشید ولی آن ها را حفظ نخواهید کرد و این امتیازی منفی برای کسب و کار شما محسوب می شود. سایت هایی که عناصر بصری ندارند، نمی توانند بازدیدکنندگان را حفظ کنند. تصاویر نقش زیادی در جذب مخاطب دارند که در کمتر از 5 ثانیه ایفای نقش می کنند.

طراحی ساده سایت

طراحی سایت هرچه ساده تر باشد کاربرپسندتر است. یکی از مسایلی که شرکت ها در جهت طراحی سایت همیشه جویا می شوند استفاده از المان ها و عکس هاست. هرچه ترکیبی از طراحی و عناصر بصری سایت شما ساده تر باشد وب سایت شما بیشتر مخاطبانتان را جذب می کند.

اهمیت رنگ در طراحی سایت

باید رنگ سازمانی و هدف خود را از وبسایتتان مشخص کنید و حتی مطابق با آن رنگ لوگو را انتخاب کنید. به رنگ دکمه های call to action  باید دقت کرد و از رنگ های مکمل و مثلثی باید انتخاب کرد. به طورکلی انتخاب مناسب رنگ بندی سایت در کار و حرفه ی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

تاثیر ویدیو در طراحی سایت

میزان جذب مخاطب در برابر ویدیو به نسبت عکس خیلی بیشتر است و تا جایی که می توانید از فیلم استفاده کنید. مطابق آمارها میزان بازدید از ویدیو روز به روز بیشتر می شود. با مشاهده ی ویدیوهای طراحی شده توسط تیم پدیده در بخش ویدیو مارکتینگ مشاغل و یا صفحه ی اینستاگرام مشاغل و کسب و کارها به این نکته پی خواهید بود.

وجود سرتیترهای جذاب

داشتن سرتیترها برای مقالات و به طور کلی عنوان های جذاب در جهت جذب مخاطب ,سئوی وبسایت و …. بسیار موثر است و همین موضوع در جهت بهتر نشان دادن وبسایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

استفاده از فونت مناسب

یکی دیگر از سوالاتی که ذهن شما را به خود مشغول می کند این است که از چه نوع فونتی باید استفاده کرد؟ مسلما استفاده از یک نوع فونت کار را راحت تر خواهد کرد اما قدرت مانور برای تایپوگرافی توسط طراح، کمتر خواهد شد. اما استفاده از چند فونت نیز باعث ایجاد ناهمانگی بین محتوای سایت خواهد شد. پس بهترین راه کار چیست؟  بهترین راه حل، استفاده از یک فونت خانوادگی (Family Font) می‌باشد که حداقل دارای 3 وزن (بولد، معمولی و باریک) باشد. این کار فضا را برای تنوع بیشتر می کند و باعث همهمه و سردرگمی مخاطبتان نمی شود.

رعایت اصول تجربه‌ی کاربری (UX)

در طراحی سایت یکی دیگر از مسایلی که باید به آن دقت کرد توجه به ارتباط راحتی که کاربر با سایت شما برقرار می کند. مخاطب باید به راحتی بتواند با سایت شما کار کند و نیاز خود را برطرف کند. کاربر پسند بودن وب سایت، دسترسی راحت به محتوای سایت، خوانا بودن محتوای وب سایت، ایجاد سلسله مراتب از محتوای وب سایت و … که هر کدام استاندارهای خاص خود را دارند، موضوعاتی هستند که باید در طراحی سایت رعایت شوند.

تیم پدیده تجارت با داشتن سابقه طولانی مدت در زمینه طراحی و توسعه وب سایت های سفارشی , فروشگاهی و …. آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما عزیزان که در ابتدای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود هستید می باشد, و همچنان بایستی به این نکته توجه کنید که:

آینده از آن کسب و کارهای آنلاین است…

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

دلایل استفاده از موشن گرافیک و ساخت کلیپ تبلیغاتی دلایل استفاده از موشن گرافیک و ساخت کلیپ تبلیغاتی مقالات برندینگ

پدیده تجارت

20 خرداد 1398

کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید در اصفهان کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

17 مرداد 1396

طراحی وب ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی وب ریسپانسیو یا واکنش گرا

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

طراحی کمپین تبلیغات آنلاین طراحی کمپین تبلیغات آنلاین مقالات برندینگ

پدیده تجارت

03 اسفند 1398

نکات مهم قبل از سفارش سایت ::حتما مطالعه کنید!!:: نکات مهم قبل از سفارش سایت ::حتما مطالعه کنید!!:: مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

15 مرداد 1392

بررسی تفاوت های بین کاتلین و جاوا بررسی تفاوت های بین کاتلین و جاوا مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 خرداد 1399

تفاوت بین  web developer و  web programmer چیست؟ تفاوت بین web developer و web programmer چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 تیر 1396

بازاریابی الکترونیکی بازاریابی الکترونیکی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

07 بهمن 1392

قیف فروش (Sales Funnel) چیست ؟ قیف فروش (Sales Funnel) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

24 تیر 1399

آموزش ساخت کلیپ برای اینستاگرام در اصفهان آموزش ساخت کلیپ برای اینستاگرام در اصفهان مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

چرا طراحی سایت در اصفهان اهمیت ویژه ای دارد؟ چرا طراحی سایت در اصفهان اهمیت ویژه ای دارد؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 اسفند 1395

طراحی اپلیکیشن مانند اسنپ و تپ سی طراحی اپلیکیشن مانند اسنپ و تپ سی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

07 آبان 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها