یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

لینک سازی داخلی چیست ؟ تاثیر لینک های داخلی بر سئو

انتشار 24 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

وقتی در مورد کارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) صحبت می کنیم ، محتوا یکی از مهمترین موارد است. هر نویسنده محتوا به خوبی می داند که ایجاد محتوا باید شامل استراتژی های SEO باشد که یکی از آنها لینک سازی داخلی (Internal link) است . احتمالا بپرسید لینک سازی داخلی (Internal link) چیست ؟ و چگونه آن را ایجاد کنیم ؟ و چه تاثیری بر سئو دارد ؟

پیوندهای داخلی قوی ترین اهرم SEO هستند که 100٪ پس از محتوا باید آن را ایجاد و کنترل کنید. به همین دلیل ما از دپارتمان تولید محتوای پدیده  یک راهنما ایجاد کردایم که هر جنبه کوچکی از آن را توضیح می دهد: بهترین شیوه ها ، استراتژی ها و بدیهیات. پس از اتمام ، می توانید ساختار پیوند داخلی خود را بهینه کرده و در نتیجه ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد کنید.

 

لینک سازی داخلی چیست؟


 

لینک سازی داخلی چیست

seo on page

پیوندهای داخلی چیست؟

پیوند داخلی هر پیوندی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگری در وب سایت شما است. هم کاربران و هم موتورهای جستجو از پیوندها برای یافتن محتوا در وب سایت شما استفاده می کنند. کاربران شما برای پیمایش در سایت شما و یافتن محتوایی که می خواهند پیدا کنند از پیوندها استفاده می کنند. موتورهای جستجو از پیوندها برای پیمایش سایت شما نیز استفاده می کنند اگر پیوندی به آن نباشد ، آنها صفحه ای را پیدا نخواهند کرد.

پیوندهای داخلی انواع مختلفی دارد. علاوه بر پیوندهای موجود در صفحه اصلی ، منو ، فید پست و غیره ، می توانید پیوندهایی را نیز در محتوای خود اضافه کنید. ما آن پیوندهای متنی را می نامیم. پیوندهای متنی کاربران شما را به سمت مطالب جالب و مرتبط سوق می دهد. علاوه بر این ، آنها به موتورهای جستجو اجازه می دهند تا بفهمند چه محتوایی در سایت شما مربوط است و مقدار آن را تعیین می کنند. هر چقدر یک صفحه مهم پیوند بیشتری دریافت کند ، برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری خواهد داشت. بنابراین ، پیوندهای داخلی خوب برای SEO شما بسیار مهم است.

چه تفاوتی بین پیوندهای داخلی و خارجی وجود دارد

پیوندهای داخلی به صفحاتی در همان دامنه که از آنجا پیوند می دهند اشاره دارد در حالی که پیوندهای خارجی به صفحه ای در دامنه دیگر اشاره دارند.به یک صفحه وب یا منبع دیگری مانند تصویر ، فیلم یا سند در همان وب سایت یا دامنه اشاره می کنند.این نوع پیوندها به کاربران امکان می دهد تا به راحتی در یک وب سایت پیمایش کنند. برای بهبود سئوی کلی وب سایت بسیار مهم هستند.

اهمیت لینک سازی داخلی (Internal link) در صفحات

هنگامی که Google وب سایتی را جستجو می کند ، این کار را با دنبال کردن پیوندهای داخلی و خارجی با استفاده از ربات Google انجام می دهد. ربات به صفحه اصلی یک وب سایت می رسد و اولین پیوندی را که در سایت قرار دارد دنبال می کند. با دنبال کردن چنین پیوندهایی ، می تواند روابط بین صفحات مختلف وب را در یک وب سایت درک کند. علاوه بر درک رابطه بین صفحات وب مختلف ، Google مقدار پیوند را بین تمام پیوندهای موجود در یک صفحه وب تقسیم می کند.

یکی از مهم ترین صفحات یک سایت صفحه اصلی هر وب سایتی است که دارای حداکثر تعداد پیوند داخلی در یک صفحه باشد ، به همین دلیل بیشترین مقدار پیوند را به همراه دارد. مقدار پیوند ، همانطور که در صفحات وب زیر منتقل می شود ، در میان سایر پیوندهای موجود در آن صفحات تقسیم خواهد شد.

همانطور که پیوندها ارزش پیوند خود را منتقل می کنند ، پیوندهای بیشتر به یک پست معنای بیشتری دارند. پیوندهای داخلی همچنین به Google ایده ساختار وب سایت شما را می دهند و این هدف از افزودن پیوند به محتوای شما است. آنها به شما کمک می کنند تا یک سلسله مراتب سایت ایجاد کنید ، به شما امکان می دهد برای صفحات وب مهم در سایت یا پست های وبلاگ خود ارزش بیشتری نسبت به بقیه داشته باشید. داشتن پیوندهای داخلی مرتبط با یک صفحه یا پست وبلاگ برای مزایای کاربر در رتبه بندی سئو کمک می کند.از آنجا که Google مهمتر از سایر صفحات وب با پیوندهای بیشتر است ، با استراتژی پیوند داخلی مناسب ، تعداد صفحات را نیز افزایش می دهید.

لینک سازی داخلی چگونه بر SEO تأثیر می گذارند؟

لینک سازی داخلی چگونه بر SEO تأثیر می گذارند؟

پیوندها پتانسیل رتبه بندی را از وب سایتی به وب سایت دیگر ، از صفحه ای به صفحه دیگر منتقل می کنند.وقتی یک صفحه به صفحه دیگری پیوند می یابد ، مقداری از اعتبار خود را به آن صفحه منتقل می کند و رتبه بندی صفحه دوم را افزایش می دهد. پیوندها از وب سایت های دیگر به وب سایت شما “Domain Authority” را افزایش می دهد تا سئو (و پتانسیل رتبه بندی) تمام صفحات وب سایت شما را افزایش دهد. پیوندهای داخلی این کار را نمی کنند.

پیوندهای داخلی باعث انتقال قدرت بین صفحات وب سایت شما می شوند و ارزش و سئو را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کنند. از طریق پیوندهای داخلی ، صفحات می توانند به یکدیگر در رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کنند و به مراتب سئو بالاتری بگیرند در مابین سرچ های گوگل.

مهم ترین نوع لینک سازی های داخلی کدامند ؟

لینک داخلی شماره 1: پیوندهایی که بر رتبه بندی موتور جستجو (SEO) تأثیر می گذارند

در اینجا نحوه به دست آوردن بیشترین مقدار SEO از لینک های داخلی آمده است:

برخی از صفحات شما از قدرت بیشتری نسبت به برخی دیگر برخوردار هستند. اینها صفحاتی هستند که از قبل از سایتهای دیگر به آنها پیوند داده شده اند. صفحه اصلی شما بهترین مثال است.پیوندهای این صفحات به صفحات دیگر از اعتبار و سئو بیشتری برخوردار می شوند.برخی از صفحات شما از اقتدار کمی بیشتر از سایر صفحات بهره مند می شوند. اینها صفحاتی هستند که ممکن است رتبه بندی شوند ، اما آنقدرها بالا نیستند. شاید آنها در صفحه دو رتبه بالایی داشته باشند. اگر چنین باشد ، کمی اختیارات بیشتر می تواند کمک زیادی کند.

لینک به این صفحات ممکن است به رتبه بندی شما بیشتر کمک کند.

پیوند از صفحه نوع اول به صفحه دوم آسان ، رایگان و سریع است. و ممکن است در رتبه بندی و میزان بازدید تفاوت ایجاد کند. در اینجا یک فرآیند سه مرحله ای برای یافتن هر دو نوع صفحه و بهترین فرصت های ارتباط داخلی وجود دارد.

پیوند داخلی شماره 2: پیوندهایی که بازدیدکنندگان را به صفحات با تبدیل بالا راهنمایی می کند

برخی از صفحات بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند. معمولاً به این دلیل است که آنها قبلاً رتبه بالایی دارند یا اشتراک زیادی دارند. آنها قهرمان ترافیک شما هستند.در بازاریابی محتوا ،پیوند دادن قهرمانان ترافیک با قهرمانان تبدیل می تواند تأثیر چشمگیری در بازاریابی شما داشته باشد. یک لینک کوچک می تواند به شما کمک کند بهترین صفحات شما را به بهترین مخاطبان متصل کنید.

پیوند داخلی شماره 3: پیوندهایی که بازدیدکنندگان را به اقدام دعوت می کنند (تماس برای اقدام)

هدف شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال جذب بازدید کننده ، ارائه ادعاهای بازاریابی قدرتمند به آنها ، پشتیبانی از این ادعاها با شواهد و سپس به آرامی راهنمایی آنها برای اقدام است.

تماس به عمل پیوندهای داخلی است. آنها بازدیدکنندگان را وادار به اقدام می کنند

به پایین هر یک از صفحات بازاریابی خود نگاه کنید. آخرین خط متن چیست؟ آیا پیشنهاد می شود بازدید کننده اقدامی انجام دهد؟ آیا کمک می کند؟ آیا مکالمه شروع می شود؟ یا اینکه صفحه به طور ناگهانی پایان می یابد؟

مزایای استفاده از لینک سازی داخلی

1.استراتژی مناسب ارتباط داخلی به کاربران کمک می کند تا به راحتی یک وب سایت را پیمایش کنند.

2.با کمک و استفاده لینک های داخلی در محتوا ، می توانید کاربران را به صفحات وب مرتبط هدایت کنید که احتمالاً از کاوش آنها لذت می برند.

3.وقتی کاربران متوجه می شوند که محتوای این صفحات وب مرتبط با یکدیگر مرتبط است ، تمایل دارند مدت طولانی تری در وب سایت شما بمانند که این باعث افزایش بازدید از صفحه شما می شود.

4.با لینک سازی داخلی در سایت ، کاربران جدید می توانند موضوعات مورد علاقه را کشف کنند و در نتیجه می توانید شاهد بهبود نرخ تبدیل باشید.

5.هر صفحه با PageRank بالا می تواند با پخش لینک به صفحات وب مرتبط از طریق بهترین روش های لینک سازی داخلی ، از مزایای آن بهره مند شود.

6.لینک داخلی همچنین می توانند نرخ گزاف گویی سایت شما را کاهش دهند. وقتی افراد محتوای شما را جذاب نمی دانند ، تمایل دارند سایت را بدون خواندن کل متن نوشته شده ، در میانه راه ترک کنند. اگر بتوانید محتوا را با پیوندهای داخلی مرتبط بهینه کنید ، می توانید نرخ گزاف گویی را تا حد زیادی کاهش دهید. با نرخ پرش پایین تر ، رتبه بندی وب سایت شما نیز افزایش می یابد.

7.وقتی ربات های گوگل از وب سایت شما بازدید می کنند ، همه پیوندها و صفحاتی را که به راحتی نمایه می شوند دنبال می کنند ، اما اگر بتوانید یک معماری داخلی مناسب ایجاد کنید ، این ربات ها می توانند به صفحات عمیق تری که کمتر بازدید می شوند راه پیدا کنند. این پیوندها می توانند به بهبود رتبه بندی چنین صفحاتی کمک کرده و به طور کلی به رتبه بندی وب سایت کمک کنند.

سخن پایانی

زمانی که یک سایت را طراحی میکنید و کسب و کار خود را در آن راه اندازی میکنید ، قدم بعدی افزایش سئو سایت و کسب جایگاه بالا در مابین جستجوهای گوگل میباشد .یکی از سریع ترین و مهم ترین کارها تولید محتوا و لینک سازی داخلی (Internal link) درون صفحات و محتواهای سایتتان میباشد .

شرکت پدیده تجارت بالغ بر یک دهه سابقه در زمینه طراحی سایت در اصفهان و دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و تولید محتوا و سئو اقدام به برگزاری دوره های آموزش تولید محتوا در اصفهان کرده است که یکی از مهمترین مباحثی که به آن  علاقه مندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل کنند پرداخته میشود مبحث لینک بیلدینگ و چگونگی لینک سازی های داخلی و خارجی است .

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

معرفی 16 ایده برتر برای کسب و کار آنلاین: معرفی 16 ایده برتر برای کسب و کار آنلاین: مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

طراحی اپلیکیشن و اهمیت آن طراحی اپلیکیشن و اهمیت آن مقالات موبایل

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

آموزش فتوشاپ یا لایت روم ؟ آموزش فتوشاپ یا لایت روم ؟ مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

28 بهمن 1398

روش های کسب درآمد از برنامه نویسی روش های کسب درآمد از برنامه نویسی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

تفاوت برنامه نویسی سفارشی وب و طراحی وب سایت با CMS تفاوت برنامه نویسی سفارشی وب و طراحی وب سایت با CMS مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

10 شهریور 1393

چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟ چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

UI و UX چست؟ UI و UX چست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

04 آذر 1394

آموزش کلی مفهومات دیتابیس آموزش کلی مفهومات دیتابیس مقالات موبایل

پدیده تجارت

06 خرداد 1397

ساخت Fragment  در اندروید ساخت Fragment در اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

09 دی 1397

روال سفارش یک وبسایت به چه صورتی خواهد بود؟ روال سفارش یک وبسایت به چه صورتی خواهد بود؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 مهر 1397

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

12 تیر 1398

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها