یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

ویژگی های یک سایت پربازده چیست؟

انتشار 08 خرداد 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

ویژگی های یک سایت پربازده چیست؟

امروزه هرکسی برای خودش و یا کسب و کاری که در آن مشغول به فعالیت است یک وب سایت طراحی کرده است. در واقع داشتن یک وب سایت باعث شهرت کار شما و شناخته شدن تان می شود و باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد اما این در صورتی است که سایت تان بازدهی لازم را داشته باشد اما چگونه؟ آیا واقعا راهکارهایی کاربردی برای افزایش بازدهی یک سایت وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به مهم ترین آن اشاره کنیم.

1_ محتوای مرتبط و تاثیرگذار

محتوای خوب باید به روز رسانی شود و در زمان های مشخصی در سایت گذاشته شود، در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهید داد. از طرفی محتوای شما باید ارزشمند باشد به حدی که ارزش سیو کردن، لایک کردن و یا فوروارد کردن داشته باشد. این گونه به صورت ناخواسته مشتریان شما، شما را تبلیغ می کنند. محتوا صرف نوشتن مقاله نیست! محتوا می تواند بصری باشد، ویدیویی و یا پادکست باشد. نوشتن متن برای گوگل ارزشمند است و برای بهینه سازیه سایت بسیار مفید است. اما استفاده از عکس و ویدیو ارتباط بهتر و بیشتری با مخاطبان تان برقرار می کند چه بسا مدت زمان بیشتری هم کاربر را در سایت شما نگه دارد و باز در اینجا سیو سایت را بالا می برد.

2_ ظاهر یک وب سایت

بسیار و بسیار تاثیرگذار است. ظاهر سایت شما باید سادگی لازم را برای فهم کاربر تان داشته باشد از طرفی انتخاب نوع رنگ با موضوع سایت تان باید هم خوانی داشته باشد. دقت کنید که نباید سایت شما شلوغ و در هم باشد. لوگوی مناسب داشتن یکی از نشانه های حرفه ای بودن کار شماست. لوگوی شما باید دارای یک معنای خاصی از سبک فعالیت شما باشد و این موضوع بسیار مهم و موثر است. دقت داشته باشید که رنگ بک گراند با رنگ متن باید کاملا متضاد باشد ترجیحا بک سفید و متن مشکی تاثیر بهتری خواهد داشت. حجم تصاویری که در سایت استفاده می کنید نباید زیاد باشد زیرا که باعث می شود بارگذاری سایت مدت زمان زیادی طول بکشد، درنتیجه خیلی از کاربرهای سایت خود را از دست خواهید داد!

3_ سیو

اول باید سایت شما دیده شود تا از نظر نوع محتوا و ظاهر سایت مورد بررسی قرار بگیرد غیر از این که نیست؟! بله. سیو سایت و یا همان بهینه سازی سایت از موارد لازم و ضروری یک سایت پربازده است. پیشنهاد ما به شما رعایت اصول کدنویسی، تولید محتوای مفید و تبادل لینک مناسب است. یکسری روش های زود بازدهی هم هست که اصطلاحا به آن کلاه سیاه گفته می شود و اصلا آن را پیشنهاد نمی کنیم چون به همان اندازه که سایت شما را زود بالا می آورد زود هم می تواند پایین بیاورد و حتی نتوان در چند صفحه اول گوگل هم شما را پیدا کرد! اگر اصولی کار کنید سیو سایت شما همیشگی خواهد بود.

4_ میزان حجم صفحه اول سایت

سایت باید زیر 3 ثانیه برای کاربر باز شود در غیر این صورت شما خیلی از مخاطبین خود را از دست خواهید داد! کاربر کم حوصله است و به دنبال راه حلی برای مشکل خود به سایت شما مراجعه کرده است. مسلما برد با میزبانی است که زودتر به این نیاز پاسخ دهد. چرا آن میزبان شما نباشید؟

5_ انتخاب یک دامنه ی مناسب

اسم دامنه باید ساده و روان باشد و مرتبط با نوع و سبک کاری شما باشد. در واقع باید اسم دامنه برای کاربر یاداور موضوع وب سایت شما باشد. این موضوع برای سیو هم بسیار تاثیرگذار خواهد بود. دقت داشته باشید نامی که انتخاب می کنید در بازار باید قدرت برندینگ شدن را داشته باشد.

6_ حمایت ها و مراقبت های فنی

کاربر شما وقتی اهمیت دادن تیم پشتیبانی سایت شما را به خود احساس کند حس بهتر و نزدیکی را پیدا خواهد کرد. اینکه اگر مشکلی پیش بیاید شما همیشه اماده و حاضر هستید برای کمک به او باعث ترغیب آن می شود که بیشتر به سایت شما سر بزند و از اطلاعات سایت تان استفاده کند. پس نیروی پشتیبانی از نوع فنی و در جهت حمایت از کاربران خود را فراموش نکنید.

7_ ارتباط با کاربر

همیشه هنگام خرید یک محصول و یا انتخاب یک نوع خدمات به نظرات کاربران دیگری که از این نوع محصول و یا خدمات استفاده کردند توجه ویژه ای می کنیم. در این قسمت نشان دادن نظرات، ارزش گذاری آن و حتی جواب دهی و بحث روی آن بسیار در جلب اعتماد کاربر موثر خواهد بود. درخواست های مخاطبان را پیگیری کنید و پاسخ گوی نیاز هایشان باشید. این باعث ایجاد یک حس تعامل بین شما و مخاطبان تان می شود.

8_ امنیت سایت

امنیت سایت یکی از مهم ترین ویژگی های هر سایتی است چرا که کاربر به شما اعتماد می کند و اطلاعاتی از خود به شما می دهد پس در حفظ آن باید تمام تلاش خود را بکنید.

9_ سوالات متداول

یکی از راه های پربازده بودن سایت، قرار دادن سوالات متداول داخل سایت تان است. خود را به جای مخاطب قرار دهید و سعی کنید مشکلات و احساساتش را شناسایی کنید و بعد در جهت رفع آن یکسری راه حل هایی ارایه کنید. این کار بسیار بسیار و بسیار در جذب و جلب اعتماد مخاطب تان موثر است و اسم سایت و برند شما در ذهنش حک می شود در نتیجه بیشتر به سمت شما و سایت شما خواهد آمد.

10_ راه های ارتباطی با کاربران

در طراحی سایت، راه های ارتباطی کاربران با خودتان را در جای مناسب قرار دهید تا به راحتی این راه دسترسی را پیدا کنند و سرگردان نباشند. ضمن آنکه شما هم مشتری های بالقوه ی خود را از دست نخواهید داد!

 

و کلام آخر این که هوشمندانه کار کنید و هوشمندانه یک وب سایت تشکیل دهید! البته که با کسب تجربه و مهارت های لازمه می توانید سایتی مناسب طراحی کنید اما این کار زبان بر است. می توانید از تیمی حرفه ای که سال ها در این باره فعالیت کردند و مشاوران و مدرسان دلسوزی را تربیت کردند، استفاده کنید. تیم قوی و حرفه ای پدیده ی تجارت آمادگی دارد در جهت توسعه، رشد و پیشرفت شما عزیزان همکاری های لازم را به عمل آورد.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

نکات مهم در مورد سیستم عامل ios که لازم است بدانید! نکات مهم در مورد سیستم عامل ios که لازم است بدانید! مقالات موبایل

پدیده تجارت

19 تیر 1397

آموزش نصب وردپرس روی سی پنل آموزش نصب وردپرس روی سی پنل مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

30 آذر 1398

وردپرس چیست ؟ وردپرس چیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

5 ویدئوی حیاتی برای کسب و کار آنلاین شما 5 ویدئوی حیاتی برای کسب و کار آنلاین شما مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 اسفند 1396

با قابلیت های جدید Instagram آشنا شوید! با قابلیت های جدید Instagram آشنا شوید! مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

05 تیر 1397

برداشت شما از یک شرکت طراحی سایت چیست ؟ برداشت شما از یک شرکت طراحی سایت چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

04 آبان 1395

SEO  کلاه سیاه چیست تکنیک و روش جلوگیری از آن SEO کلاه سیاه چیست تکنیک و روش جلوگیری از آن مقالات سئو

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

REST API چیست ؟ REST API چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 دی 1398

مزایای سفارش طراحی سایت به شرکت های حقوقی مزایای سفارش طراحی سایت به شرکت های حقوقی مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

18 خرداد 1396

انتخاب نام دامنه و رابطه آن با سئو انتخاب نام دامنه و رابطه آن با سئو مقالات سئو

پدیده تجارت

01 شهریور 1396

متریال دیزاین (Material Design) چیست ؟ متریال دیزاین (Material Design) چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

31 تیر 1399

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها