یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

چرا ویدیو مارکتینگ ؟!

انتشار 16 اردیبهشت 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

چرا ویدیو مارکتینگ؟!

ویدیو مارکتینگ و یا همان بازاریابی ویدیویی، یکی از زیر شاخه های تبلیغات دیجیتال است که با گذر زمان طرفدارهای زیادی پیدا کرده است. در ویدیو مارکتینگ ، بازاریاب‌ها به دنبال تولید یک فیلم چند دقیقه‌ای هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1_ معرفی کلی از یک کسب و کار است و نقاط قوت و ضعف آن را نشان می دهد.

2_ محصول را معرفی می کند و نحوه استفاده از آن را به مشتری آموزش می دهد.

3_ در مورد بهره بردن از یک خدمت یا یک ابزار ساخته می‌شود.

4_ نکاتی در مورد تعمیر یک محصول و یا مانند آن محصول ارائه می‌دهد (مثل آموزش یک مبحث جدید)

5_ معرفی گروهی است که به تازگی به فعالیتی مشغول شده اند(شبیه به داستانی به اسم برندینگ)

اما آیا واقعا ویدیو مارکتینگ تاثیرگذار است؟

اجازه دهید قبل از پاسخ به این پرسش تعریف مختصری از وایرال مارکتینگ داشته باشیم. وایرال مارکتینگ امروزه در بسیاری از روش‌های بازاریابی به کار گرفته می‌شود. در مورد بخش وایرال باید به کلمه انگلیسی Viral و معنی آن رجوع کنیم. در واقع این کلمه به معنی ویروسی یا ویروس مانند است که کنار هم قرار گرفتن آن با کلمه بازاریابی، باعث به وجود آمدن یک سبک جدید از مارکتینگ شده که ممکن است با روش‌های اینترنتی یا غیر اینترنتی اجرا شود.

نامگذاری این شیوه بازاریابی از رشد ویروس‌ها نشأت گرفته است که به صورت انتقال از یک فرد به فرد دیگر است که باعث گسترش آن می‌شود. بنابراین وایرال مارکتینگ را می‌توان به عنوان یک روش بازاریابی معرفی کرد که تبلیغات آن با استفاده از انتقال فرد به فرد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام می‌گیرد. اما نکته ی مهم این هست که : باید محتوای شما آنقدر ارزشمند و جذاب باشد تا ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد.

اما ویدیو مارکتینگ چه ربطی به وایرال مارکتینگ دارد؟ وقتی شما ویدیویی جذاب و یا آموزشی و … ساخته باشید و آن را در معرض دید کاربران خود قرار دهید، آن ها ویدیو را در میان عزیزان خود به اشتراک می گذارند. اصطلاحا به طور ویروسی این کار انجام می شود. در نتیجه، ویدیو مارکتینگ را می توان به عنوان یکی از زیر شاخه های وایرال مارکتینگ در نظر گرفت که بسیار در توسعه کسب و کار و شناخته شدن نام شما موثر است.

مزایای ویدیو مارکتینگ چیست؟

1_ باعث درگیری کاربر می شود.

یکی از بهترین امتیازاتی که فیلم‌های تبلیغاتی دارند این است که کاربر را با خود درگیر می‌کنند. در واقع اگر یک ویدیوی تبلیغاتی به خوبی ساخته شده باشد و 10 ثانیه اول آن برای کاربر جذاب باشد، احتمال دیدن فیلم تا انتها وجود دارد و این بهترین فرصت برای تیم‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود.

2_ استفاده از ویدیو آسان است.

استفاده از ویدیو برای کاربران و برای مشتریان بسیار راحت است. در واقع کاربر به جای اینکه 30 صفحه متن در رابطه با تعمیر یا نحوه استفاده از یک کالا را بخواند، با خیال راحت می‌تواند همزمان به آموزش آن گوش داده و تصاویر آموزشی را ببیند. بنابراین زمانی که برای خواندن متن نوشتاری صرف می‌شود، بسیار بیشتر از زمانی است که صرف دیدن یک فیلم آموزشی می‌شود.

 3_ ویدیو جامع و کامل است.

اصولاً در بازاریابی ویدیویی از دو دسته فیلم کوتاه و بلند استفاده می‌شود. در هر دو سبک، بازاریابان تلاش می‌کنند که نکات متعددی را در آنها قرار داده و مطلب را به طور کامل به بیننده انتقال دهند. این در حالی است که متن‌های نوشتاری در بیان کردن برخی موارد ناتوان هستند و نویسنده مجبور است که مطالب بیشتری برای توضیح یک بحث یا حتی یک اصطلاح خاص به کار ببرد.

4_ ویدیو باعث برانگیختگی احساسات مخاطب می شود.

اگر یک ویدیوی تبلیغاتی به خوبی ساخته شده باشد، می‌تواند احساسات بیننده را با خود درگیر کند. ساخت یک کلیپ تبلیغاتی طنز یا درگیر کردن عواطف مشتریان در ویدیو، روش‌هایی است که افراد زیادی از آن در کسب و کار خود استفاده می‌کنند. همچنین یک محتوای خوب باید توانایی ارتباط بیشتر و بهتر با مخاطب خود را داشته باشد و از طریق ایجاد احساس خوشایند در کاربر به او نزدیک شده و ایجاد یک حس همدلی و نزدیکی کند. ویدیو یکی از این راه های موثر است.

5_ ثبت ویدیو در حافظه

اگر شما از یکی از دوستان یا آشنایان خود بخواهید که یک فیلم قدیمی را برای شما توصیف کنند یا از آنها بخواهید که مطالب یک نوشته یا کتاب را برای شما تعریف کند، مطمئن باشید که توانایی آنها در توصیف فیلم بسیار بیشتر است؛ زیرا خاصیت فیلم‌ها به صورتی است که بیشتر در حافظه فرد می‌ماند و فرد از لحاظ احساسی و عواطف با آن فیلم درگیر می‌شود.

6_ ویدیو محبوبیت بالایی دارد.

برای درک این موضوع می‌توانید به یکی از شبکه‌های اجتماعی بروید و میزان بازدید پست‌های ویدیویی و نوشتاری را با هم مقایسه کنید. امروزه میلیون‌ها و شاید میلیاردها کاربر از فیلم‌های گذاشته شده در یوتیوب دیدن می‌کنند و از فیسبوک برای دیدن کلیپ‌های مختلف بهره می‌برند. حال ممکن است این کلیپ‌ها تبلیغاتی باشند یا صرفاً برای طنز یا آموزش یک مطلب باشد. زیراکه با احساس های مختلفی از کاربر مثل شنیداری و دیداری در ارتباط است و اگر پای بحث جذابی هم در میان باشد تاثیرگذاری آن بسیار بالا خواهد بود.

7_ جهت بهینه سازی سایت خود، ویدیو انتخابی هوشمندانه است.

یکی از خصوصیات نادر فیلم‌ها این است که موتورهای جستجو نیز به آنها علاقه زیادی دارد. باید بپذیریم که درصد بسیار کمی از محتوای نوشتاری, یونیک و اختصاصی است. این در حالی است که هر فیلم دارای فضا و قالب اختصاصی خود بوده و درصد بسیار بالایی از آنها برای اولین بار منتشر می‌شود. این موضوع اهمیت زیادی برای موتورهای جست و جو دارد و رتبه ی بالاتری را به سایت شما می دهد.

 

اما یکی از مسایلی که باعث می شود کمتر صاحبان کسب و کار علی رغم فراگیری تبلیغات ویدیویی، کمتر به سمت آن بروند، نحوه ی ساختن فیلم های با کیفیت تبلیغاتی است. در واقع کسانی که قصد فعالیت در این حوزه را داشته باشند، باید آشنایی حداقلی با نحوه تولید فیلم یا حتی انیمیشن داشته باشند. پس برای اجرای بازاریابی ویدیویی، گام اول آموزش ساخت فیلم یا استفاده از شرکت‌های تولید کننده فیلم تبلیغاتی است. استفاده از شرکت هایی که به صورت تخصصی فعالیت می کنند شاید به لحاظ کیفیتی خیلی عالی باشد اما آیا هزینه ای هم به صرفه خواهد بود؟ پیشنهاد می شود حداقل روی یک نیرو از هم تیمی خود سرمایه گذاری کرده و زمینه ی یادگیری این گونه فیلم های تبلیغاتی را برایش فراهم کنید.

 

 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آموزش برنامه نویسی با کاتلین در اصفهان آموزش برنامه نویسی با کاتلین در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

14 اسفند 1397

دلایل استفاده از موشن گرافیک و ساخت کلیپ تبلیغاتی دلایل استفاده از موشن گرافیک و ساخت کلیپ تبلیغاتی مقالات برندینگ

پدیده تجارت

20 خرداد 1398

مشاوره کسب و کار چیست و چرا به آن نیاز دارید؟ مشاوره کسب و کار چیست و چرا به آن نیاز دارید؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

تایپو گرافی چیست؟ تایپو گرافی چیست؟ مقالات

پدیده تجارت

06 آبان 1396

آموزش نصب پلاگین در اندروید استودیو آموزش نصب پلاگین در اندروید استودیو مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

30 اردیبهشت 1397

تبلیغات بنر ( بنر مارکتینگ) چیست ؟ تبلیغات بنر ( بنر مارکتینگ) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

19 فروردین 1399

آموزش مقدماتی HTML آموزش مقدماتی HTML مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

09 آبان 1398

نکات اساسی در طراحی اپلیکیشن موبایل نکات اساسی در طراحی اپلیکیشن موبایل مقالات موبایل

پدیده تجارت

30 شهریور 1396

آیا UX بر سئو SEO  تأثیر می گذارد آیا UX بر سئو SEO تأثیر می گذارد مقالات سئو

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

اهمیت کلمات کلیدی در سئو اهمیت کلمات کلیدی در سئو مقالات سئو

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

 مقایسه بین React.JS و Vue.JS  مقایسه بین React.JS و Vue.JS مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها