یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

چگونگی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

انتشار 24 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

همیشه بحث در مورد چگونگی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت در رتبه بندی جستجو در یک وب سایت وجود دارد ،درواقع بحث اصلی این است که رسانه های اجتماعی مستقیماً بر SEO شما تأثیر نمی گذارند بلکه باعواملی که دارد بر رتبه بندی مانند ترافیک تأثیر می گذارند ، به این معنی که به طور غیر مستقیم بر رتبه شما تأثیر می گذارد.در این پست ، شما در مورد رسانه های اجتماعی و تأثیر آن بر سئو خود را یاد خواهید گرفت.ما قبلاً در مورد نقش شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ به جزئیات پرداخته ایم، اما می خواهیم یکی از مزایای آن را که واقعا می تواند منجر به فروش واقعی و زیاد شما شود ، صحبت کنیم ,و آن هم تاثیرش بر سئو سایت شما میباشد.

شبکه اجتماعی چیست؟

شبکۀ اجتماعی یا سوشال نتورک ساختاری اجتماعی است که از گروه‌هایی (عموماً فردی یا سازمانی) تشکیل شده‌است که توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی مانند ایده‌ها و تبادلات مالی، دوستان، خویشاوندان، لینک‌های وب، و… به هم وصل هستند. کارشبکه های اجتماعی بررسی ، پسندیدن ، اشتراک گذاری ، رأی ، پین یا پیوند در فیس بوک ، توییتر ، لینکدین یا سایر سایت های رسانه های اجتماعی هستند. آنها نشان می دهد که در مورد یک نام تجاری صحبت شده است و بیشتر شبیه به بررسی های کوچک است.رسانه های اجتماعی قابلیت مشاهده آنلاین را افزایش می دهد و از تلاش های SEO برای هدایت بازدید به وب سایت شما پشتیبانی می کند.

چگونگی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

شماره 1: ترافیک را هدایت می کند

ترافیک همیشه به عنوان یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در نظر گرفته شده است. رسانه های اجتماعی با ارائه دید بیشتر به محتوای شما ، بر بازدید سایت شما تأثیر می گذارند.وقتی افراد زیادی محتوای شما را در شبکه های خود به اشتراک می گذارند ، آنها می خواهند ترافیک بیشتری به وب سایت شما ارسال کنند و بنابراین رتبه بندی شما را افزایش می دهند.

شماره 2: پروفایل ها در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی می کنند

نمایه های رسانه های اجتماعی شما فقط به رسانه های اجتماعی محدود نمی شوند بلکه آنها همچنین در نتایج موتور جستجو رتبه بندی می شوند. آنها به طور برجسته در نتایج جستجوی مارک ، اغلب در صفحه اول ، قابل مشاهده هستند.بنابراین نام تجاری شما می تواند با ایجاد پروفایل های شبکه های اجتماعی و بهینه سازی ، قابلیت مشاهده موتور جستجوی شما را افزایش داده و بازدید بیشتری را ایجاد کند..بنابراین اگر کسی بخواهد درباره این شرکت اطلاعات بیشتری کسب کند ، ممکن است روی این پیوند کلیک کند. بازدید از صفحه فیس بوک این شرکت به آنها کمک می کند تا درکی از شخصیت برند داشته باشند و به آنها کمک می کند تا محتوای ارزشمندی کشف کنند.

شماره 3: دسترسی به محتوای شما را بهبود می بخشد

رسانه های اجتماعی یک کانال عالی برای اطمینان از دسترسی هرچه بیشتر افراد به محتوای شما هستند. در موتورهای جستجو ، افراد فقط وقتی محتوای شما را جستجو می کنند که کلمه کلیدی مرتبطی را جستجو می کنند. اما در شبکه های اجتماعی ، محتوای خود را در مقابل افرادی خواهید دید که حتی متوجه نشده اند که به محتوای شما نیاز دارند.

دسترسی به محتوای بهتر به معنای ترافیک با کیفیت بالا است که باز هم بر رتبه شما تأثیر می گذارد.

حتی اگر نمی توانید یک تأثیرگذار را برای اشتراک گذاری ارگانیک محتوای خود ایجاد کنید ، باز هم می توانید به دنبال تأثیرگذارانی باشید که ممکن است بخواهند آن را به اشتراک بگذارند. می توانید از سیستم عامل هایی مانند Influence.co استفاده کنید تا تأثیرگذارهای مربوطه را در حالت عمودی خود کشف کنید. این پلتفرم همچنین به شما کمک می کند مشارکت های تجاری قبلی آنها را ببینید تا ببینید آیا با نام تجاری شما همسو هستند یا خیر.

شماره 4: سیستم عامل های رسانه های اجتماعی موتورهای جستجو هستند

مردم فقط از موتورهای جستجو برای بررسی مطالب استفاده نمی کنند. با قابلیت های جستجوی قوی ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به عنوان موتورهای جستجوی ارزشمند خود عمل می کنند. ممکن است افرادی باشند که از طریق جستجوی شبکه های اجتماعی نمایه ، صفحه یا محتوای شما را کشف می کنند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، برخی از نتایج جستجو برای عبارت “استراتژی بازاریابی محتوا” دارای زیرنویس های بهینه شده با عبارت هستند.

به همین دلیل بهینه سازی صفحات و محتوای رسانه های اجتماعی خود با کلمات کلیدی مرتبط بسیار مهم است تا باعث افزایش دید شما شود. شما می توانید از ابزارهایی مانند SpyFu برای جستجوی کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند و کلمات کلیدی کلیک می کنند استفاده کنید.

این به شما ایده می دهد که از کدام کلمات کلیدی استفاده کنید تا محتوای شما در نتایج جستجوی شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شود و کلیک های بیشتری به سایت شما وارد کند. می توانید بیوگرافی و زیرنویس های رسانه های اجتماعی خود را با این کلمات کلیدی بهینه کنید.

شماره 6: سئو YouTube

ویدیوهای YouTube دارای رتبه بندی برجسته در نتایج موتور جستجو هستند. در حقیقت ، ویدیوهای محبوب و مرتبط YouTube اولین کسی هستند که برای جستجوی خاص نمایش داده می شوند.

نگاهی به چگونگی اشغال ویدئوی زیر در مورد نحوه حذف حساب اینستاگرام خود در کل صفحه صفحه نتایج جستجو. علاوه بر این ، پس از نتایج جستجوی برتر همچنان چرخ فلک ویدیویی دریافت خواهید کرد ، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

بهینه سازی کانال و فیلم های YouTube خود برای سئو بسیار مهم است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که توضیحات و عنوان فیلم ها را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید. این به شما کمک می کند تا نه تنها در سیستم عامل بلکه در نتایج جستجوی منظم بیشتر دیده شوید.

خلاصه

در بالا به چگونگی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت پرداختیم و مواردی را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که حتی اگر شبکه های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی جستجو ندارند ، اما به طور عمده از چهار طریق بر بهینه سازی موتور جستجو تأثیر می گذارند:

افزایش دید آنلاین و بازدید به وب سایت شما

افزایش اقتدار و شناخت برند

توزیع محتوای گسترده تر و طول عمر بیشتر

سئوی محلی بهبود یافته

پس در کل میتوان گفت نقش شبکه های اجتماعی برای سئو سایت ما نقش حیاتی و بسیار تاثیر گذار میباشد

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

طراحی نرم افزار اندروید برای شرکت ها در اصفهان طراحی نرم افزار اندروید برای شرکت ها در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

30 شهریور 1396

مزایای بازاریابی ایمیلی چیست ؟ مزایای بازاریابی ایمیلی چیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

28 دی 1398

آموزش مدیریت پیج اینستاگرام آموزش مدیریت پیج اینستاگرام مقالات برندینگ

پدیده تجارت

02 اردیبهشت 1399

بایدهای طراحی سایت بایدهای طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 آذر 1397

آموزش ایلوستریتور( illustrato) در اصفهان آموزش ایلوستریتور( illustrato) در اصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

13 اسفند 1398

متریال دیزاین چیست؟ متریال دیزاین چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

15 فروردین 1401

مزایای طراحی سایت با کدیگنایتر (CodeIgniter) مزایای طراحی سایت با کدیگنایتر (CodeIgniter) مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

11 اسفند 1394

7 راه بهینه سازی سایت وردپرس 7 راه بهینه سازی سایت وردپرس مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 فروردین 1397

برنامه نویسی وب چیست؟ برنامه نویسی وب چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 اسفند 1400

تفاوت اندروید Studio با اندروید eclipse تفاوت اندروید Studio با اندروید eclipse مقالات موبایل

پدیده تجارت

03 مرداد 1394

وایرال مارکتینگ (بازاریابی ویروسی) چیست؟ وایرال مارکتینگ (بازاریابی ویروسی) چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

20 فروردین 1399

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها