یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

بک لینک (Backlink) چیست؟

انتشار 19 بهمن 1396
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

بک لینک(back link)

طبق تعریف برگزیده شده توسط گوگل بک‌لینک یک لینک خروجی از یک صفحه به صفحه دیگر است.

یکی از روش های تعیین پیج رنک(PageRank) توسط گوگل و دیگر موتور های جست و جو بک لینک میباشد.
پیج‌رنک یا رتبه صفحه به فناوری گفته می‌شود که بر پایه آن موتورهای جستجو همانند گوگل، بینگ و… وب‌گاه‌هایی که به هدف جستجوگر نزدیکترند را در رده‌های بالاتری نسبت به دیگران قرار می‌دهد.

در ابتدا، سایت های مختلف برای بالابردن جایگاه صفحه و سایت خود از لینک های اسپم و غیر معتبر استفاده و با سایت های ناشناس تبادل میکردند. موتور های جستجو به تازگی اعتبار این لینک ها را تشخیص داده و نه تنها تاثیری مثبت در پیج رنک نخواهد داشت بلکه امکان محروم سازی درصورت استفاده از روبات ها نیز وجود دارد.

چرا داشتن BackLink برای سایت ما مهم است؟

بک لینک برای SEO بسیار حائز اهمیت است. داشتن بک لینک های معتبر طبعاً افزایش اعتبار سایت ما را بدنبال خواهد داشت. اگر سایت های زیادی به یک وبسایت لینک داشته باشند موتورهای جستجو به این نتیجه میرسند که این سایت ارزش لینک کردن را دارد.

به طور کلی کار موتورهای جستجو لینک کردن است و وجود لینک های زیاد به آن سایت موتور جستجو را نیز به این کار ترغیب میکند. روش های متعددی برای افزایش Backlink وجود دارد از جمله linkbaiting که خود احتیاج به بازاریابی موتورهای جستجو و برنامه ریزی بسیار بالایی دارد.

لینک بِیت(Linkbaiting)، روندی است برای ایجاد محتوایی ارزشمند که حجم گسترده ای از لینک های بازگشتی طبیعی را به سوی سایت ارجاع می دهد. این محتوا می تواند شامل یک فایل ویدیویی، فایل صوتی، نرم افزار، عکس و یا یک آموزش، مقاله، خبر و یا هر نوع مطلب دیگر باشد.

ویژگی های یک بک لینک خوب و مفید:

-از یک منبع مرتبط باشد

ارتباط یکی از فاکتور های اصلی در نحوه کار موتور های جستجو میباشد. در هنگام بررسی بک لینک ها نیز یکی از موارد مورد بررسی در الگوریتم های جستجوی آنها وجود ارتباط سایت لینک کننده و لینک شونده  میباشد.

-از یک منبع معتبر باشد

یک بک لینک با کیفیت مسلما از یک سایت معتبر میباشد. موتورهای جستجو برای بررسی معتبر بودن یک سایت وجود بک لینک از سایت هایی که اعتبار آنها برای موتور جستجو تعریف شده است(ویکی پدیا، دیجی کال و…) را چک میکند.

 -باعث افزایش ترافیک شود

به طور کل از ابتدا دلیل استفاده از بک لینک افزایش مراجعه کنندگان از طریق کلیک بر روی لینک مورد نظر بوده و نباید این موضوع را فراموش کرد. درصد قابل توجهی از مراجعه کنندگان سایت ما میتوانند از طریق همین بک لینک ها مراجعه کنند. پس با هدایت مراجعه کنندگان به سایت خود از طریق لینک هایی مرتبط با سرفصل مربوطه نه تنها مراجعه کنندگان سایت خود را افزایش داده بلکه از این طریق نیز به رنکینگ سایت خود نیز کمک خواهیم کرد.

-KeyWord مورد نظر ما را لینک کند

کیفیت یک بک لینک ما افزایش میابد اگر کلماتی که از طریق آنها لینک شدیم کلماتی باشند که میخواهیم رنکینگ خود را با آنها افزایش دهیم.به طور مثال اگر میخواید رنکینگ سایت خود را بک لینک با کلمه کلیدی “طراحی سایت” افزایش دهید در کنار طراحی سایت بهتر است از کلمات کلیدی مشاوره در طراحی سایت و طراحی سایت پیشرفته نیز لینک بگیرید.

 

-لینک درون محتوایی باشد

لینک های درون محتوایی (in-content links) ،لینک هایی هستند که درون یک متن بزرگ قرار دارند. این لینک ها بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار میگیرند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که لینکی که در ابتدا یا وسط یک مقاله داده شده بسیار بیشتر برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است تا لینک های آخر متن یک مقاله.

-در صفحاتی که خود دارای پیج رنک بالایی میباشند باشد

بدیهی است که لینک های بکار برده شده در پیجی که خود دارای پیج رنک بالایی میباشد، خود برای موتورهای جستجو جذاب تر خواهند بود.

-در کنار لینک به سایت های مرجع قرار گیرد

این موضوع مانند مورد قبل نیز برای موتورهای جستجو حائز اهمیت میباشد. به طور خاص اگر سایت های لینک شده نیز زمینه کاری مشابه با سایت ما داشته باشند نظر موتورهای جستجو را جلب خواهد کرد. اما اگر در کنار سایت های کم اهمیت و کم اعتبار قرار گیرد، موتورهای جستجو لزوما سایت ما را هم سطح با آن سایت ها در نظر نخواهند گرفت اما تاثیر مثبتی در رنکینگ سایت ما نخواهد داشت.

-از سایت های مختلفی باشند

به طور مثال بهتر است 10 لینک از 10 سایت مختلف داشته باشیم تا 100 لینک از 3 سایت مختلف.

-دوجانبه نباشد

در گذشته سو استفاده از معاوضه لینک بسیار زیاد شده بود، به همین دلیل ارزش این موضوع بسیار کمتر از قبل شده. استفاده از بک لینک های دوجانبه در سایت جریمه ای را از موتور های جستجو را بدنبال نخواهد داشت. ولی برای داشتن یک بک لینک با بیشترین کیفیت بهتر است از سایتی باشد که به آن لینکی نداشته اید.

-در صفحه مورد نظر بک لینک های کمی باشد

میزان ارزش هر بک لینک در یک صفحه بین تعداد بک لینک های درون آن صفحه تقسیم خواهد شد(بسته به ارزش سایت و نکات گفته شده). پس بهتر است از صفحه ای بک لینک گرفته باشید که 10 بک لینک دیگر داشته باشد.

-به سادگی بدست نیامده باشد

اگر یک بک لینک ساده برای سایت شما بدست آمده باشد بک لینک خوبی نخواهد بود. مسلما افراد دیگری به راحتی به آن دسترسی داشته و خواهند داشت و درنتیجه ارزش آنرا کاهش میدهد.

-خریده شده نباشد

بک لینک های خریداری شده میتوانند به طور مسلم رنکینگ سایت شما را بهتر کنند اما جز بک لینک های باکیفیت نخواهند بود. موتورهای جستجو خرید بک لینک را جز موارد دارای جریمه در نظر میگیرند. طبعا به دلیل ریسک بالای قرار جریمه شدن توسط موتورهای جستجو این لینک ها کیفیتی نخواهند داشت. در نظر داشته باشید پرداخت هزینه صرفا به طور مستقیم نباید باشد. موتورهای جستجو میتوانند پرداخت هایی که از طریق شخص ثالثی در اینترنت(سایت یا وبلاگ واسطه) را پیدا کرده و تمامی سایت های دست اندر کار را جریمه کند.

تولید شده در بخش تولید محتوا پدیده تجارت

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

رمز موفقیت برندهای قدرتمند رمز موفقیت برندهای قدرتمند مقالات برندینگ

پدیده تجارت

17 آذر 1392

 مقایسه بین React.JS و Vue.JS  مقایسه بین React.JS و Vue.JS مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

روش های کسب درآمد از برنامه نویسی روش های کسب درآمد از برنامه نویسی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

مزایای یادگیری برنامه نویسی اندروید مزایای یادگیری برنامه نویسی اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

17 مرداد 1396

آموزش نصب وردپرس در لوکال آموزش نصب وردپرس در لوکال مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 آذر 1398

نتایج یک روز کاری خوب در پدیده نتایج یک روز کاری خوب در پدیده مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

18 مهر 1396

انواع دیتا تایپ ( نوع داده) در جاوا انواع دیتا تایپ ( نوع داده) در جاوا مقالات موبایل

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

معرفی سیستم عامل Ubuntu معرفی سیستم عامل Ubuntu مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 آذر 1398

سئوی بالا، چه تاثیر مثبتی بر افزایش فروش خواهد داشت؟ سئوی بالا، چه تاثیر مثبتی بر افزایش فروش خواهد داشت؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

03 مهر 1397

طرح کسب و کار (طرح تجاری) چیست ؟ طرح کسب و کار (طرح تجاری) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

خطای صفحه سفید وردپرس چیست؟ خطای صفحه سفید وردپرس چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 دی 1398

آموزش طراحی سایت با لاراول در اصفهان آموزش طراحی سایت با لاراول در اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 خرداد 1399

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتر طیبه عباسیون
5 سال قبل

سلام ممنون از مقالاتون.سوالی که داشتم اینه که من در روز حدود 20 تا بک لینک میگیرم برای یک کلمه کلیدی. این تعداد کافیه ؟

سلام.قربان بهتره به جای اینکه به کمیت توجه کنید به کیفیت توجه کنید!
گرفتن یک بک لینک با کیفیت به مراتب بهتر است از 20 بک لینک بی کیفیت.برای گرفتن بک لینک باید خیلی از موارد رو رعایت کنید مثلا :Page Authority و Domain Authority یا اینکه سایت مورد نظر اسپم نشده باشد.توصیه می کنیم حتما مقالاتی که در این زمینه هست رو مطالعه بفرمایید بعد اقدام به خرید بکنید.موفق باشید